سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

امروز جامعه جهانی رفتار‌های ترامپ را تقبیح می‌کند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه گذر از مشکلات نیازمند وحدت است، گفت: امروز جامعه جهانی با ماست و آمریکا و ترامپ را تقبیح کرده و حقانیت و صلح‌خواهی ما بر دنیا اثبات شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین‌علی امیری پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مفتح با بیان اینکه نام مردم تویسرکان با فداکاری و گذشت عجین است اظهار کرد: مردم تویسرکان هر زمانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز داشت، پیشتاز بوده‌اند.

وی با اشاره به دینداری و مهمان‌نوازی مردم تویسرکان افزود: مردم این شهرستان همواره به آرمان‌های امام و رهبری لبیک گفته‌اند، ضمن اینکه در جریان هشت سال دفاع مقدس نیز حضور چشمگیری در دفاع از کشور داشتند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خطاب به مردم تویسرکان گفت: شما مردم بزرگی هستید که دین خود را در هر زمان به انقلاب ادا کردید که البته از مردم بافرهنگ و فهیم این شهرستان نیز چنین انتظاری می‌رود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که از خاک می‌برند و خدا را در نظر می‌گیرند انسان‌های الهی هستند بیان کرد: آنکه بتواند بر روح شیطانی خود غالب شود مسیر تکامل و توسعه ارزش‌های انسانی را در پیش گرفته است.

امیری با بیان اینکه خداوند متعال به انسان‌های الهی این توفیق را می‌دهد، شهیدمفتح را یکی از مردان دانست و گفت: آیت‌الله مفتح در سال ۱۳۰۷ در استان همدان و در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود پدر ایشان از وعاظ و اساتید اخلاق بود.

وی با اشاره به اینکه شهیدمفتح از محضر آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله کوه‌کمری، آیت‌الله طباطبایی و امام راحل و... تلمذ کرد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های انسان‌های الهی آینده‌نگری است که در همین راستا شهیدمفتح با تمرکز بر ماهیت فرهنگی انقلاب در مسیر وحدت دو پایگاه اجتماعی حوزه و دانشگاه اهتمام ویژه‌ای داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه شهید مفتح علاوه در حوزه علمیه در دانشگاه نیز به تدریس و تحصیل مشغول بود بیان کرد: تشخیص درست جمعیت هدف از ویژگی‌های انسان‌های الهی است که شهید آیت‌الله مفتح نیز این گونه بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید مفتح فعالیت خود را در راستای روشنگری انقلاب و ترویج اندیشه‌های حضرت امام و انقلاب قرار داده بود، تقید و پایبندی به اهداف را از دیگر ویژگی‌های ایشان دانست.

امیری تصریح کرد: شهید مفتح یکی از گیراترین منبر‌ها را در نقاط مختلف کشور به وی‍ژه آبادان که به لحاظ موقعیت برای رژیم مهم بود؛ برگزار می‌کرد و به ترویج اندیشه‌های انقلاب اسلامی و حضرت امام راحل می‌پرداخت.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار با وجود ممنوعیت رژیم شاه برای روشنگری دست از اهدف و اعتقاد خود برنداشت تا اینکه در یکی از سخنرانی‌هایشان دستگیری شد و سرانجام بعد از پیروزی انقلاب در آذرماه سال ۵۸ دشمنان نتوانستند وجود این مرد الهی را تحمل کنند و ایشان را به شهادت رساندند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: جهان اسلام وامدار افرادی، چون شهید مفتح است که امیدواریم در راستای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه که با خون شهدایی، چون شهیدمفتح به ثمر نشسته کوشاتر باشیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه کشور امروز در شرایط خاصی قرار دارد، زیرا درگیر یک جنگ اقتصادی و رسانه‌ای هستیم، گریزی به ترویج ایران‌هراسی از سوی دشمن زد و گفت: دنیای استکبار به دنیا القا کرده بود که ایران اهل مصالحه نیست و بر همین اساس علیه ما قطعنامه صادر کردند که به لطف خدا و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب با مقاومت مردم ما از قطعنامه فصل هفتم منشور ملل متحد خارج شدیم.

امیری با تاکید بر اینکه امروز جامعه جهانی با ماست و آمریکا و ترامپ را تقبیح می‌کند تصریح کرد: حقانیت و صلح‌خواهی ما بر دنیا اثبات شده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط تحریم باید به فکر رفع مشکلات معیشتی مردم بود افزود: تلاش دولت بر این است که آثار تحریم‌ها را کمرنگ کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: واقعیت این است که دولت به مردم نیاز دارد تا بتوانیم از گردنه‌های سخت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه همه باید مولفه‌های ملی را مد نظر قرار دهیم که در این میان موضوع اعتماد و وحدت مهم است تصریح کرد: اگر کشتی آسیب ببیند همه از بین می‌روند، در این میان گرایش حزبی و سیاسی اصلا مطرح نیست چه خواسته و چه ناخواسته از تریبونی صدای مخالف شنید شود به معنای آب ریختن به آسیاب دشمن است.

انتهای پیام/ز

وحدت ،رمز گذر از مشکلات است

برچسب ها: برجام ، ترامپ ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.