سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:

۲۴ نهالستان دارای مجوز در سطح استان فعالیت دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سالانه حدود دو هزار هکتار باغ جدید نیازمند نهال استاندارد و دارای اصالت و سالم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، لطف الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سه باغ مادری برای تولید نهال در استان سمنان احداث‌شده است و این اقدام در راستای تولید نهال گواهی‌شده و استاندارد صورت گرفته است تا بهره‌برداران بتوانند از مراکز معتبر نهال موردنیاز خود را خریداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نهالستان دارای مجوز در سطح استان فعالیت دارد، افزود: در این نهالستان‌ها علاوه بر پسته، زردآلو، بادام، گلابی، انگور، انجیر و گردو ۵۰ هزار اصله نهال انجیر و ۱۴۱ هزار اصله سایر نهالهای شناسه دار نیز تولید می شود.

رضایی ضمن بیان اینکه سالانه حدود دو هزار هکتار باغ جدید نیازمند نهال استاندارد و دارای اصالت و سالم است، اضافه کرد: خوشبختانه از نظر تولید نهال مشکلی در استان سمنان وجود ندارد و حتی مازارد تولید به استان های همجوار ارسال می شود که امیدواریم با توسعه این فعالیت‌ها ارقام مرغوب را تکثیرکنیم.

انتهای پیام / گ

۳ باغ ویژه تولید نهال در استان سمنان احداث‌شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.