وی از آغاز بهره برداری آزمایشی از سامانه بومی راداری SSA خبر داد و گفت: عملیات نصب این سامانه در فرودگاه مهرآباد آغاز شده و این یک اقدام عملی بوده که طی موافقت نامهای با بخش خصوصی به امضا رسید.
مهابادی تأکید کرد: نخستین سامانه CBL2 برج مراقبت پرواز که توسط مختصصان داخلی ساخته شده با حضور مقامات بزرگ کشور به بهرهبرداری میرسد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری ایران تأکید کرد: عملیات نصب رادار جدید آسمان تهران به زودی پایان میگیرد و ما در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از رادار پیشرفته خواهیم بود که به طور قطع شرایط راداری کشور را بهبود میبخشد و تحولات قابل ملاحظهای را در حوزه ناوبری کشور ایجاد میکند.
وی درباره هزینههای خدمات فرودگاهی گفت: تا به امروز تمام هزینههای خدمات فرودگاهی را دولت پرداخت کرده و طبق دستور وزیر راه و شهرسازی نباید هیچ اجحافی در این حوزه به دلیل پرداخت نکردن خدمات فرودگاهی ایجاد شود.
مهابادی تأکید کرد: دو فرودگاه مشهد و امام خمینی(ره) همانند فرودگاههای مجهیز دنیا تجهیز شدند.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری ایران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر فعال کردن فرودگاههای کوچک گفت: بر اساس گزارش سازمان هواپیمایی باید به ازای هر 100 کیلومتر یک فرودگاه جدید احداث شود، اما طبق برنامه ششم توسعه ساخت و ایجاد هرنوع فرودگاه جدید ممنوع شده است.
وی افزود: طبق اعلام و درخواست متولیان بخش راه برای توسعه تمام بخشها باید فرودگاههای جدیدی را ایجاد کنیم و یا محل فرودگاههای جدید را تغییر دهیم.
مهابادی از ایجاد فرودگاههای نسل سوم و کوچک خبر داد و گفت: به دنبال اجرای عدالت جغرافیایی در کشور هستیم و هر مکانی که ممانعتی با سایر بخشها نداشته باشد، نسل جدیدی از فرودگاهها را تجهیز میکنیم که در همین خصوص سیاستهای لازم به سازمان هواپیمایی ابلاغ شده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری ایران ادامه داد: به دنبال ساخت فرودگاههای ارزان قیمت با هزینههای عملیاتی بسیار پایین هستیم و مأموریت اصلی ما توسعه بخش فرودگاهی در شهرهای کوچک است.
وی بیان کرد: برای تبدیل شدن به هاب منطقه باید بخش هوایی کشور را گسترش دهیم و ما با ایجاد فرودگاههای کوچک و مدرن میتوانیم اشتغال منطقهای و امید به زندگی را در شهرهای کوچک افزایش دهیم که این اقدام با سرمایههای مردمی انجام میشود.
مهابادی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر هوشمندسازی فرودگاهها گفت: در سه سال گذشته تمرکز ما بر رفع مشکلات موجود در حوزههای ایمنی و رفع گلوگاهها بود که خوشبختانه با نوسازی سامانهها توانستیم این اقدام را انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری ایران تصریح کرد: سال آینده با تمرکز بر استفاده از ناوهای ارتباطی و همچنین بهره برداری از ناوهای هوشمند درصد قابل ملاحظهای از کیفیت خدمات رسانی را افزایش خواهیم داد.
وی تأکید کرد: ما راهکاری به غیر از روی آوردن به منابع داخلی نداریم و باید ظرفیتهای ایمنی خود را افزایش دهیم به همین دلیل شبکههای حساس فرودگاهی خود را به روزرسانی میکنیم.
مهابادی اظهار کرد: در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ۱۰ فرودگاه درجه ۲ و ۳ مانند جهرم، خوی، مراغه، پارسآباد، نشست و برخواست هواپیماها افزایش چشمگیری داشته است.
وی درباره قرارداد احداث باند بتنی ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد گفت: قراداد احداث این باند بر اساس مناقصه عمومی به امضا رسیده است.
مهابادی افزود: قرارداد ساخت بال ۶۰ میلیارد تومان بوده ولی رقمی که در قرارداد ذکر شده ۱۳۰ میلیارد تومان به ازای ارزش فعلی آن بوده است، همچنین در این قرارداد نوسازی سازمان لایتینگ باند گنجانده شده بود.
وی تأکید کرد: شرکت فرودگاهها در چهار سال اخیر ۷ هزار میلیارد تومان در پروژههای عمرانی هزینه کرده است که بر اساس اعلام دستگاههای نظارتی حتی یک ریال تخلف نداشتهاند.
انتهای پیام/