سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

5 وزیر در آخرین روزهای کاری مجلس افغانستان استیضاح می شوند

مجلس افغانستان هفته آينده وزراى فوايد عامه، عدليه، مبارزه با مواد مخدر، ترانسپورت و مخابرات را استيضاح مى کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس افغانستان هفته آينده در آخرین روزهای کاری خود وزراى فوايد عامه، عدليه، مبارزه با مواد مخدر، ترانسپورت و مخابرات را به دليل مصرف کمتر از هفتاد درصد بودجه در سال ١٣٩٦ استيضاح مى کند.

مجلس افغانستان در تاریخ 3 قوس/ آذر گزارش قطعيه سال ١٣٩٦ را رد کرد و اعلا نمود که مسئولین نهادهایی که کمتر از ٧٠ درصد بودجه توسعه ی خود را مصرف کرده اند استيضاح می شود و مسئولان ١٩ واحد نیز برکنار خواهند شد.

حساب قطعیه، گزارشی است که چگونگی تحقق و تطبیق بودجه و وضعیت مالی افغانستان را طی یک سال نشان می‌ دهد و از سوی کل واحدهای بودجه ای این کشور تدوین می‌ شود.

بر اساس این گزارش، وزارتخانه هاى عدلیه، انرژى و آب، مبارزه با مواد مخدر، فوايد عامه، اطلاعات و فرهنگ، مخابرات، معارف، معادن و پتروليم و ترانسپورت کمتر از هفتاد درصد بودجه خود را مصرف کرده اند.

از سوی دیگر، وزارتخانه های انرژى و آب، اطلاعات و فرهنگ، معارف و معادن توسط سرپرست اداره مى شوند و مجلس نمى تواند سرپرست ها را استيضاح کند.

قرار است روز شنبه اول جدی/ دی ماه وزیر فواید عامه، دوشنبه 3 جدی/ دی ماه وزرای عدلیه و مبارزه با مواد مخدر و چهارشنبه 5 جدی/ دی ماه وزرای ترانسپورت و مخابرات در مجلس افغانستان استیضاح شوند.

در ماده 92 قانون اساسى افغانستان آمده است که مجلس به پيشنهاد 20 درصد کل اعضا مى تواند هر يک از وزرا را استيضاح نماید.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.