اگرچه همان زمان هم یکسانسازی تعرفهها موجب افزایش قیمت در برخی از تماسهای درونشبکه یا برونشبکه برای اپراتورهای اول و دوم شده بود، اما نفس یکسانسازی تعرفهها به خودی خود، اتفاق مثبتی بود که رخ داد. این موضوع هم توسط هر یک از اپراتورها از طریق پیامک و انتشار اطلاعیه در رسانههای خبری و یا اطلاعرسانی در وبسایت اپراتورها انجام شد.
درحالی که یکسانسازی تعرفهها و تکنرخی شدن تماسهای درونشبکه یا برونشبکه برای اپراتورهای اول و دوم، هزینهای برای مشترکان ندارد و جزو خدماتی است که توسط اپراتورها ارائه شده، اما به نظر میرسد برخی اقدام به سودجویی از این موضوع کرده و به گفته برخی کاربران، تماسهایی با آنها گرفته و بابت یکسانسازی تعرفهها درخواست هزینه کردهاند. البته اپراتورها نیز به ایسنا اعلام کردند که این درخواستها کلاهبرداری بوده و نباید هزینهای بابت این خدمات پرداخت شود.
بیشتر بخوانید:روش جدید کلاهبرداری؛ سوءاستفاده از شماره کارت فروشگاههای معتبر
با وجود این، با توجه به اینکه این روزها بازار سودجویی و دریافت هزینههای مازاد بر خدمات داغ شده است و هر یک از سودجویان از راهی برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده میکنند، کاربران باید دقت داشته باشند که هنگام رویارویی با موارد اینچنینی، در مرحلهی ابتدایی هزینهای را برای این افراد واریز نکنند و پس از آن، موضوع را با اپراتور و مسوولان مربوطه در میان بگذارند.
اخیرا هم وزیر ارتباطات در پستی در یکی از شبکههای اجتماعی، در راستای آگاهسازی کاربران اعلام کرد که نرمافزارها و یا پیامهایی که در فضای مجازی، با عنوان شارژ و یا اینترنت رایگان، تبلیغ میکنند، دروغ و فریب است. همچنین تماسهایی که با عنوان برنده شدن در قرعهکشی از شما درخواست اطلاعات بانکی میکنند، نیز کلاهبرداری است و باید مراقب باشیم.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/