سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آرامش بر بازار میوه شب یلدا حاکم است/کاهش نرخ ۱۲۰۰ تومانی هندوانه در بازار

یک مقام مسئول گفت: علی رغم پیش بینی افزایش نرخ میوه های پرتقاضا در آستانه شب یلدا، قیمت ها در بازار تعادل نسبی دارد.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آرامش حاکم‌ بر بازار میوه شب یلدا اظهار کرد: علی رغم پیش بینی ها مبنی بر افزایش قیمت میوه های پرتقاضا در آستانه شب یلدا، اما قیمت ها از تعادل نسبی در بازار برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه هندوانه وجود ندارد، افزود: با توجه به فراوانی هندوانه در میدان، قیمت نسبت به چند روز گذشته با افت در بازار روبرو‌ شده است.

کارگر با اشاره به اینکه آمارهای متناقضی از میزان عرضه هندوانه به میدان مرکزی میوه و تره بار اعلام‌می شود، بیان کرد: البته میزان عرضه نسبت به تقاضا بیشتر است.

وی از کاهش ۱۲۰۰ تومانی نرخ هر کیلو‌ هندوانه خبر داد و گفت: هم اکنون‌ هر کیلو هندوانه با نرخ یک هزار و‌۸۰۰ تا ۲ هزار تومان در میدان عرضه می شود.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو انار را ۴ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انگور بی دانه زرد ۳ تا ۸ هزار، انگور بی دانه قرمز ۵ تا ۱۱ هزار، پرتقال جنوب ۵ تا ۹ هزار، پرتقال شمال یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و‌۵۰۰، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار، خرمالو کن ۵ تا ۹ هزار، کیوی ۳ تا ۸ هزار، گریپ فروت تو سرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و موز ۸ هزار و‌‌ ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است.

وی با اشاره به قیمت سایر میوه ها در بازار بیان کرد: هر کیلو خیار بوته ای با نرخ یک هزار و‌‌ ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، خیار گلخانه ۲ تا ۴ هزار، سیب لبنانی زرد ۴ تا ۹ هزار، سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۹ هزار، لیمو شیرین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، نارنگی انشو ۳ تا ۶ هزار، خربزه ۲ تا ۵ هزار و‌ازگیل ۹ تا ۱۷ هزار تومان در میدان عرضه می شود.


بیشتر بخوانید: آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/کمبودی در توزیع میوه شب یلدا وجود ندارد


وی قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۴ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: همچنین‌‌ قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ای ۴ تا ۸ هزار، پیاز زرد یک هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰، پیاز شیری ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰، پیاز قرمز یک هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰، سیب زمینی ترشی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۷۰۰، سیب زمینی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و‌ ۷۰۰، سیر خشک ۴ تا ۹ هزار، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰، فلفل تند ریز ۳ تا ۶ هزار و فلفل دلمه سبز ۵ تا ۸ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: هم اکنون‌ هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ یک هزار و‌ ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۱۰۰، کاهو رسمی یک هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، کدو حلوایی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و‌۵۰۰، کلم‌بروکلی ۳ تا ۶ هزار، کلم سفید یک هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز ۲ تا ۴ هزار، گل کلم یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی بوته ای ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی گلخانه ۴ تا ۹ هزار، لوبیا سبز ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و هویج یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ تومان در میدان عرضه می شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو سبزی خوردن را یک هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و سبزی جور(پلو، آش، قورمه) یک‌ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به فراوانی بار در میدان پیش بینی می شود که نوسان خاصی در قیمت هیچ یک از اقلام‌ پرتقاضای شب یلدا اتفاق نیفتد.

انتهای پیام/

کمبودی در عرضه هندوانه وجود ندارد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.