سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاووش اوغلو: ترامپ از بررسی استرداد گولن به ترکیه خبر داده است

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا به همتای ترکیه‌ای خود گفته است واشنگتن استرداد فتح الله گولن را در دست بررسی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اجلاس گروه ۲۰ به رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود گفته است واشنگتن موضوع استرداد فتح الله گولن را بررسی می‌کند.

چاووش اوغلو در کنفرانسی در هجدهمین مجمع دوحه که در پایتخت قطر برگزار شد، با اشاره به نشست گروه ۲۰ گفت: در آرژانتین ترامپ به اردوغان گفت که آن‌ها در حال بررسی استرداد گولن و دیگر افراد هستند.  

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته اعلام کرد استراداد گولن را به عنوان بخشی از تلاش‌های این کشور برای کاهش تنش‌های به وجود آمده میان ترکیه و عربستان بر سر ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول مدنظر ندارد.

ترکیه، فتح الله گولن، خطیب ترکیه‌ای مستقر در آمریکا را مسئول کودتای نظامی نافرجام سال ۲۰۱۶ می‌داند. از زمان کودتای نافرجام در ترکیه، دولت این کشور، عملیات پاکسازی گسترده‌ای را به ویژه علیه هواداران گولن آغاز کرده است. در همین خصوص تاکنون بیش از ۵۵ هزار نفر بازداشت و ۱۴۰ هزار نفر از کار اخراج یا از سمت خود تعلیق شده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.