سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدوی‌کیا: برانکو بهترین مربی ایران است/ لژیونر شدن بازیکنان‌ها ربطی به مربی تیم ملی ندارد

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: در حال حاضر برانکو ایوانکوویچ بهترین مربی خارجی فوتبال ایران است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی مهدوی کیا پیشکسوت تیم ملی و باشگاه پرسپولیس امروز به همراه جمعی از مربیان پایه باشگاه هامبورگ آلمان در تمرینات سرخپوشان پایتخت حاضر شدند. مهدوی کیا در جمع خبرنگاران گفت: قول داده بودم که بیایم و امروز هم آمدم. امیدوارم وضعیت پرسپولیس در نیم فصل دوم بهتر شود. پدجره نقل وانتقالاتی پنجره پرسپولیس بسته بود و با ۱۰، ۱۲ تا بازیکن ادامه دادند و نتایج خیلی خوبی کسب کردند. در حال حاضر هم که جزو سه تیم بالای جدول هستند و رقابت نزدیکی دارد با تیم‌های سپاهان و پدیده دارند. باید به بازیکنان کادرفنی و هواداران تبریک گفت، آن‌ها کار بزرگی انجام داند.

وی درباره اینکه داوری‌ها به سود پرسپولیس بوده یا خیر گفت: در این مسائل ورود نمی‌کنم. اشتباه در همه جای دنیا است، اما در بیشتر نقاط جهان از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌کنند. مثلا در بوندس لیگا هر هفته از این امکانات استفاده می‌شود و تصمیمات اشتباه بعضی از داوران عوض می‌شود. کشور ما هم نیاز دارد به این مسئله ورود شود. بالاخره اشتباه داوری هست و فقط برای پرسپولیس که نه برای همه تیم‌ها بوده و با آمدن این تکنولوژی مشکلات تا حدی حل می‌شود، اما بازهم صحبت درباره داوری‌ها برعهده کارشناسان است.

هافبک سابق تیم ملی فوتبال درباره حواشی ماه‌های اخیر میان هواداران باشگاه پرسپولیس و تیم ملی گفت: ما همه ایرانی هستیم و تیم ملی اولویت همه ما است. من همیشه از تیم ملی حمایت کردم و سال‌ها در تیم ملی بازی کردم و می‌دانم که موفقیت در تیم ملی چقدر برای مردم ما مهم است، اما بحث‌هایی که به وجود آمده خیلی راحت می‌توان حلش کرد. با جلسات مشترک بین فدراسیون و باشگاه پرسپولیس، امیدوارم در ادامه راه تیم ملی با حمایت‌های لازم در جام ملت‌ها موفق ظاهر شود.

مهدوی کیا در مورد سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما چند روز قبل از برانکو به عنوان برترین مربی خارجی فوتبال ایران نام بردید گفت: برانکو را در حال حاضر برترین مربی خارجی ایران است. وقتی عملکرد و کارنامه او بررسی کنید متوجه می‌شوید من به درستی از او حمایت کردم.پرسپولیس رو به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند، تیم ملی را به جام جهانی برد و با تیم المپیک قهرمانان آسیا شد. حاشیه همیشه در فوتبال است. هر موقع نیاز باشد از پرسپولیس حمایت می‌کنم. بعد از چند سالی که پرسپولیس چندان موفق نبود برانکو این غرور را به این تیم برگرداند.

بازیکن سابق باشگاه هامبورگ و بوخوم آلمان درباره لژیونر‌ها ایران گفت: بحث لژیونر شدن بازیکنان ما به تیم ملی و مربی تیم ملی مربوط نمی‌شود بلکه به ساختار باشگاه‌های ما بر می‌گردد. ما در حال حاضر جای خود را به کره ای‌ها دادیم چرا که آن‌ها در فوتبال پایه عملکرد خوبی داشتند. ما ۲ بار به جام جهانی رفتیم و باید از ویترین جام جهانی استفاده می‌کردیم.

مهدوی کیا افزود: ما به درستی از فوتبال پایه کشورمان حمایت نکرده ایم.۲ بار به جام جهانی رفته ایم، اما بازیکنانمان به درستی از ویترین مسابقات استفاده نکرده اند. برای مثال در جام جهانی ۱۹۹۸ نیز چند بازیکن جوان در تیم فوتبال ایران بود و به همین دلیل توانستند به لیگ‌های خوب انتقال پیدا کنند. در حال حاضر ما ستاره‌ای نداریم که از تیم ملی فوتبال ایران به سایر کشور‌ها برود.

ستاره اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: علیرضا جهانبخش به واسطه درخشش در تیم آلکمار و آقای گلی اش در لیگ برتر هلند توانست به لیگ برتر جزیره و یک تیم سرشناس راه یابد. امسال، اما بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران نتوانستند از مسابقات جام جهانی به تیم‌های معتبر اروپایی راه یابند.

مهدوی کیا اظهار کرد:انشالله در آینده بازیکنان بیشتری به تیم‌های مطرح اروپایی راه یابند. ما خوشحال می‌شویم این بازیکنان ایرانی باشند که در لیگ‌های معتبر اروپایی یا حتی تیم‌های آلمان فعالیت کنند و جایگزین بازیکنان ژاپنی و کره‌ای در این تیم‌ها باشند. با این حال باید واقعیت را قبول کرد چراکه فوتبال ژاپن و کره توانسته پیشرفت بیشتری نسبت به ما ایرانی‌ها داشته باشد.

مهدوی کیا درباره با وضعیت فوتبال پایه و دخالت فدراسیون فوتبال کشورمان در پیشرفتش گفت:در بحث فوتبال ملی فدراسیون فوتبال ایران توانسته عملکرد خوبی داشته باشد، اما باید بدانید که هزینه‌هایی که برای فوتبال بزرگسال ایران می‌شود یک هزارم آن مبلغ در فوتبال پایه هزینه نمی‌شود. برای مثال اگر برای یک تیم لیگ برتری ۲۰ میلیارد تومان هزینه شود حداقل باید یک میلیارد برای فوتبال پایه هزینه شود که این موضوع در ایران وجود ندارد. مربیان ایران در فوتبال پایه تامین نیستند و بازیکنانمان نیز آموزش صحیح نمی‌بینند و کلاس‌های روز دنیا درباره با این رشته را طی نمی‌کنند.

مهدوی کیا افزود: همین مشکل فوتبال کشورمان سبب خواهد شد نخبه پروری نشوند و تنها به صورت گلخانه‌ای برخی از بازیکنان مورد آموزش قرار می‌گیرند.

ستاره سابق تیم ملی درباره با وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و احتمالی قهرمانی اش در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ گفت:تیم ملی ایران همیشه جزو برترین‌های آسیا بوده، اما در مراحل حذفی از دور خارج شده است. با این حال در برخی از تورنمنت‌ها که خود من نیز در آن حضور داشته ام توانستیم به جمع چهار تیم راه یابیم و به قهرمانی نزدیک شویم.

مهدوی کیا ادامه داد:این نسلی که در حال حاضر در تیم ملی فوتبال ایران است، بازیکنان ما می‌توانند نشان دهند که واقعا تیم اول آسیا هستند. ما باید به فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا راه یابیم، گرچه کار راحتی نیست، اما باید تلاش کنیم. ما رقبایی همانند تیم ملی فوتبال ژاپن و استرالیا و عربستان سعود و امارات متحده داریم و رقابت با این تیم‌ها می‌تواند سخت باشد. انشالله این نسل فوتبالی ما به مرحله فینال برسد.

مهدوی کیا درباره همکاری باشگاه هامبورگ و پرسپولیس گفت: من برای آموزش صحیح فوتبال پایه و اتفاق‌های روز دنیای فوتبال سعی کرده ام در آکادمی ام حاضر شوم و با مربیان خارجی به آموزش دوست داران بپردازیم. در حال حاضر نیز قرار است تا با حضور مربی دوم تیم فوتبال هامبورگ آلمان کلاس آموزشی برای مربیان جوان ایرانی برگزار کنیم و هدفمان این است که دانش فوتبال اروپا را به ایران بیاوریم. بازیکنانمان را سالی ۲ یا ۳ بار به اروپا می‌بریم تا با فوتبال اروپا آشنا شوند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از پیشکسوتان پرسپولیس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.