سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش حافظه کودکان با محبت کردن والدین از دوران کودکی

استاد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان باتاکید بر ابراز محبت به فرزندان گفت: با توجه به شرایط کنونی نیاز است همگان مهارت‌های فرزندپروری را فرا گرفته و آن‌ها را در مورد فرزندان خود اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،دکتر نوذر نخعی استاد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در نشستی با مسئولان انتظامی و مشاوران کلانتری‌های شهرستان کرمان در خصوص مهارت‌های فرزندپروری گفت: برای دادن ارزش به فرزندانمان باید در قدم نخست الگوی خوبی برای آنان باشیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: ثبات داشتن در رفتار‌ها و اینکه صراحتا و تلویحا به بچه‌ها دروغ نگوییم و سعی کنیم برآنان دورادور نظارت داشته باشیم ازموارد مهم در امر فرزندپروری است.

دکتر نخعی تصریح کرد: نسل امروز یک نسل کنجکاو است که باید به سوالات آن‌ها درست پاسخ بدهیم و دید آن‌ها را مثبت کنیم که این کار نه صرفا با هدیه دادن بلکه با وقت گذاشتن و محبت کردن به بچه‌ها قابل انجام است چراکه محبت و نوازش کودک باعث دوبرابر شدن حافظه آنان می‌شود.

وی ادامه داد: دلبســتگی در کــودکان بــه دو نــوع ایمــن و ناایمــن تقســیم و پایه‌های آن در شــیرخوارگی نهادینــه میشــود و در این میان دلبســته شــدن ایمــن کــودک بـه مـادرش و مراقـب اصلـی وی، مبنـای محکمـی بـرای رشـد و تکامــل جســمی، روانــی و اجتماعــی او در آینــده خواهــد بــود.

دکتر نخعی یادآور شد: این موارد با افزایش اعتماد به نفــس در فرزندان باعث می‌شود برای خود و دیگران ارزش قائــل شــده و توانایــی برقــراری روابــط اجتماعــی در محیطهــای جمعــی و یــا توانایــی صحبــت در جمعهــای گوناگـون را کسب کند.

وی اضافه کرد: در تحقیقـات متعـدد نشـان داده شـده دلبسـتگی ناایمـن در کودکـی بـا مشـکلاتی در بزرگسـالی همچـون بـروز بیماریهـای روانـی، ناسـازگاری زناشـویی، گرایش به مصــرف مــواد و مشکلات امروزی همچون اعتیــاد بــه اینترنــت و شــبکه‌های اجتماعــی و... همـراه خواهـد بـود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان ضمن جمع بندی گفته‌های خود گفت: پس با توجه به اینگونه آسیب‌ها که از کودکی قابل پیشگیری هستند شایسته است مهارت‌های فرزندپروری را فرابگیریم و آن‌ها را با جدیت اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ی

مهارت‌های فرزندپروری را فرابگیریم و آن‌ها را با جدیت اجرایی کنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.