سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاووش‌اوغلو: کشور‌های اروپایی از جنایت علیه خاشقجی چشم‌پوشی می‌کنند/ اگر اسد در انتخاباتی دموکراتیک پیروز شود، به تعامل با او می‌اندیشیم

­وزیر خارجه ترکیه در سخنانی در دوحه گفت برخی کشورهای اروپایی از جنایت علیه روزنامه‌نگار مخالف عربستانی چشم‌پوشی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در سخنرانی خود در هجدهمین نشست دوحه تاکید کرد غربی‌ها از جنایت علیه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی، در کنسولگری عربستان در استانبول چشم‌پوشی می‌کنند.

او در این‌باره گفت: واشنگتن درک خاص خود را از جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، دارد و بسیاری از کشور‌های اروپایی هم از این جنایت چشم پوشی می‌کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه اظهاراتش گفت: مقامات سعودی همه اطلاعاتی را که ما درباره قتل جمال خاشقجی در اختیار داشتیم، دریافت کردند، اما هیچ اطلاعاتی در اختیار ما قرار ندادند.

چاووش‌اوغلو افزود: مقامات سعودی از وجود یک همکار محلی در ماجرای قتل خاشقجی سخن می‌گویند، اما هویت او را فاش نمی‌کنند. ­

او در ادامه با بیان اینکه اقدامات ترکیه در تحقیقات مربوط به قتل جمال خاشقجی کاملا شفاف است، گفت: به بعضی کشور‌ها اجازه دادیم از مضمون نوار‌های صوتی مربوط به قتل خاشقجی اطلاع پیدا کنند. کارشناسان سعودی هم از نوار‌هایی که ما در اختیار داریم، اطلاع پیدا کردند.

وزیر امور خارجه ترکیه در سخنرانی ادامه خود در نشست دوحه گفت: در نوار‌های صوتی مربوط به جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، در کنسولگری این کشور در استانبول، می‌توانید با صراحت بشنوید که تیم (ترور) سعودی از قبل برای قتل خاشقجی برنامه‌ریزی کرده بود.

مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: عربستان سعودی و امارات عربی متحده یک مدرک هم برای اثبات اتهامات علیه قطر ارائه نکردند. محاصره قطر منصفانه، عادلانه و قابل قبول نیست. آنکارا از کویت به عنوان میانجی حل بحران خلیج (فارس) به طور کامل حمایت می‌کند. ­

او در ادامه این سخنرانی به روابط با سوریه اشاره و اعلام کرد: اگر بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) در انتخابات دموکراتیک در سوریه پیروز شود، ما به تعامل با او فکر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، قطر ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.