سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین روشنایی نقاط حادثه خیز جاده‌های استان کرمان

معاون راهداری اداره کل راه داری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: ۲۰ دوربین کنترل سرعت در محور‌های حادثه خیز این استان نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،احسان عراقی زاده؛ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت روشنایی در جاده‌های استان کرمان مشکل خاصی ندارد، گفت: ۱۲۰ کیلومتر از جاده‌های استان مجهز به روشنایی خطی است و امسال حدود ۱۱ کیلومتر به این ظرفیت افزوده شده است.

وی افزود: چالش اصلی در زمینه روشنایی جاده‌های استان مربوط به مشکلاتی است که با اشتراک برق این مجموعه‌ها داریم. به دلیل مشکلات مالی گاهی برق از سوی شرکت‌های مرتبط قطع می‌شود و در مسیر‌ها با خاموشی مواجه می‌شویم.

عراقی زاده گفت: در زمینه روشنایی نقاط پر تصادف جاده‌های استان کرمان مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون راهداری اداره کل راه داری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در خصوص احتمال مخاطره آمیز بودن سرعت کاه‌ها و شیار‌های لرزانده گفت: این تجهیزات باید براساس ضوابط و در جاده‌های فرعی و روستایی باید نصب شوند.

وی با اشاره به اینکه از سرعت کاه‌های استاندارد باید در مناطق پر تصادف و پرحادثه و طبق آیین نامه و با نصب علائم هشدار دهنده استفاده کنیم، بیان کرد: اگر شرایط ایمنی برای نصب سرعت کاه‌ها تامین باشد مشکل خاصی به وجود نمی‌آید.

وی علت اصلی وقوع حوادث در محل سرعت کاه‌ها را عدم توجه به تابلو‌ها دانست و ذکر کرد: تابلو‌های هشدار دهنده و مرتبط با اعلام وجود سرعت کاه ۶۰ تا ۷۵ متر قبل از سرعت کاه تابلو نصب می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راه داری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان وضعیت خط کشی جاده‌های استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خط کشی‌ها دوره زمانی محدود ۹ ماه دارند و به تدریج با گذشت زمان کیفیت رنگ و بازتاب آن‌ها در شب کمتر می‌شوند که باید تجدید شوند.

عراقی زاده با اشاره به اینکه اطلاعات در این خصوص در برنامه‌های جی آی اس موجود بوده و مرتب کنترل می‌شود، افزود: در صورت نیاز خط کشی جاده‌ها تجدید می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راه داری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در حال حاضر برخی جاده‌های استان کرمان نیاز به تجدید خط کشی دارند.

وی عنوان کرد: امسال با پی گیری‌های انجام شده موفق شدیم ۲۰ سامانه دوربین‌های کنترل سرعت متوسط در جاده‌های استان را تامین اعتبار کرده و قرارداد منعقد کنیم.

عراقی زاده تصریح کرد: امسال محور‌های «کرمان-بافت»، «بافت-ارزوئیه»، «بافت-رابر»، «رابر-جیرفت» در اولویت نصب دوربین‌های کنترل سرعت هستند.

وی گفت: محور‌های گفته شده دارای آمار بالای تصادفات و بدون دوربین هستند که تا پایان سال تجهیز خواهند شد.

معاون راهداری اداره کل راه داری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تقریبا مابقی محور‌های پرتصادف استان کرمان مجهز به دوربین کنترل سرعت هستند.
انتهای پیام/ی

تجهیز جاده های کرمان  به دوربین کنترل سرعت

برچسب ها: حمل و نقل ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.