سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با دست ۶ انگشتی کار‌ها را ساده‌تر انجام دهید +فیلم

مهندسی نیوزیلندی انگشت مصنوعی را طراحی کرده که با اضافه شدن به انگشتان دست انجام کارها را بسیار ساده‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندس خلاق نیوزلندی یک اندام مصنوعی طراحی کرده که با کاربرد بسیار آسان انجام کارهای روزمره را ساده‌تر می‌کند.

دنی کلود اختراع خود را انگشت سوم نامیده است. او نقش پروتزها را در زندگی روزمره افراد دارای معلولیت و حتی افراد سالم بسیار پراهمیت دانست و به خبرنگاران گفت: هدف من از طراحی این انگشت مصنوعی جایگزین پیدا کردن برای یکی از انگشتان نبود بلکه به امید آسان‌تر شدن انجام کارها آن را تولید کردم.

این انگشت هوشمند با استفاده از چاپگر سه‌بعدی تولید شده است. توسعه و گستردگی تولیدات نوآورانه با استفاده از چاپگر سه بعدی اهمیت بیش از پیش این دستگاه و گستردگی حوزه فعالیتش را نشان می‌دهد. دنی از کودکی به ساخت اندام‌های مصنوعی علاقه داشت و پس از ورود به دانشگاه در صدد اجرایی کردن ایده‌های خود برآمد.

انگشت سوم مانند یک دستکش روی دست می‌نشیند و از طریق دو موتور نیروی خود را تأمین می‌کند. سنسورهای این انگشت مصنوعی که در چند قسمت از بدن قرار می‌گیرند در صورت احساس نیاز به حرکت از جانب فرد استفاده کننده به سرعت پیامی را به موتور انگشت ارسال می‌کنند تا انگشت در جهت دلخواه کاربر به حرکت درآید.

دنی کلود در وب‌سایت خود نوشت: انگشت سوم با استفاده از چاپگر سه‌بعدی و با مواد پلاستیکی کاملاً انعطاف‌پذیر ساخته شده است. کلود در مورد کابردهای این پروتز گفت: انگشت سوم بسیاری از کارها از قبیل نواختن گیتار، تعمیرات ساختمانی، کار کردن با تبلت و... را ساده‌تر می‌کند. کلود انگشت سوم را همانند یک ساعت مچی مفید و ارزشمند دانست و در پاسخ به کسانی که این پروتز را از لحاظ زیبایی‌شناسی نامناسب دانستند، گفت: این انگشت مانند یک خالکوبی است.

کلود درصدد جذب سرمایه‌گذار است تا بتواند با تولید ابزاری قدرتمند و مطمئن تجربه داشتن یک انگشت اضافی را برای تعداد زیادی از مردم فراهم کند.

در ادامه فیلمی از این پروتز مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: واقعی ترین دست رباتیک دنیا ساخته شد +فیلم


انتهای پیام/

انگشت ششم دست شما کارها را ساده‌تر می‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.