سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهمرده در طرح سوال خود از وزیر فرهنگ:

آقای صالحی چه تسهیلات و امکاناتی برای زائران اربعین فراهم کردید؟

نماینده مردم زابل گفت: آقای صالحی برای میلیون‌ها عاشق آزادی‌خواه که می‌خواهند در مراسم اربعین حضور پیدا کنند چه تسهیلاتی فراهم کردید؟

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در جلسه علنی امروز (یکشنبه 25 آذر ماه) طی سوالی در رابطه با مسائل فرهنگی راهپیمایی اربعین حسینی و اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اظهار کرد: می‌دانید که پیاده روی اربعین ظرفیت منحصر به فردی است که در اختیار ما قرار گرفته که باید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی افزود: اربعین یکی از مصادیق بارز فرهنگی است که می‌تواند به عنوان الگوی وحدت به جهانیان معرفی و اسلام ناب را در برابر اسلام آمریکایی و داعشی به جهان معرفی کند.

دهمرده تصریح کرد: اسلام آمریکایی و داعشی سرها می‌برد و غارت‌ها انجام می‌دهد در حالی که اسلام ناب در مراسم اربعین برای دفاع از سر بریدن در قرن‌های پیش حرکت و شور به راه می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: زیارت اربعین فرصتی برای همگرایی ملی و منطقه‌ای است 

نماینده مردم زابل ادامه داد: آقای صالحی ما برای میلیون‌ها عاشق آزادی‌خواه که برای حضور در این مراسم منحصر به فرد آماده می‌شوند چه کرده‌ایم و چه تسهیلات و امکاناتی به آنان داده‌ایم؟

دهمرده تصریح کرد: امسال وضع گذرنامه ، ویزا، ارز، وضعیت فرودگاه نجف و این قبیل مسائل برخلاف فرمایش شما مسیر دیگری را طی می کرد. طیبین فراوان، مردم عاشق بزرگوار و علاقمند که با هزینه خود موکب زدند و خدمت کردند، ما چه تسهیلاتی فراهم کردیم؟

نماینده مردم زابل اظهار کرد: در اینجا لازم می دانم از برخی مسئولان به ویژه ستاد عتبات عالیات و آقای بنارک تشکر کنم تا حقی از کسی ضایع نشود، اما شما چه خوراک فرهنگی برای زوار و مردم ایران و جهان فراهم کردید؟ چقدر مستند همایش ایران در جهان برگزار کردید؟ من اگر جای شما بودم از تمام نخبگان فرهنگی ایران و جهان کمک می گرفتم که حق و شأن این مراسم تا حدودی ادا شود، جلسات توجیهی شبیه حجاج در استان با ستاد عتبات عالیات و مسئولان استانی برگزار می کردم و در کشورهای مختلف از ظرفیت های موجود جمهوری اسلامی ایران و سفارت خانه ها کمک می گرفتم.

دهمرده اظهار کرد: من هر وقت انرژی کم می آورم هر سال بدون نام و نشان و پاسپورت سیاسی همچون مردم عادی در پیاده روی اربعین شرکت کرده و یک متر هم سوار نمی شوم و در نهایت همچون باطری ای هستم که خالی شده ام و از آن نور معنویت جهت یک سال خدمت به مردم کسب انرژی می کنم و شارژ می شوم.

وی تصریح کرد: آیا تحقیق شد که عنصری که در آن پیاده روی شرکت می کند و نور آقای امام حسین (ع) بر وی می تابد، هرگز خطا نمی کند و یا نسبت به سابق به حداقل می رسد، می دانید یکی از بهترین روش ها و راه خروج از ناهنجاری ها در ابعاد مختلف حضور در این مراسم است؟ چرا زمینه حضور این همه جوان عاشق و مردم را فراهم نمی کنید؟ بلکه روز به روز کار سخت تر و مشکل تر می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: می دانید اگر تمام لشگرهای جهان را جمع کنید که شرایط حضور برای سه یا چهار میلیون نفر را فراهم کنند، اصلا قادر نیستند و غیرممکن است؟ حال سوال این است که چه عظمتی است که چندین روز قریب 100 کیلومتر جمعیت 30 میلیونی از طفل شیرخوار تا پیرمرد و پیرزن با هزاران مشکل جسمی، کوچکترین کمبودی احساس نمی کنند. شما چقدر توانستید این قدرت شیعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارید؟

دهمرده بیان کرد: آیا زمان آن نرسیده که خطوط ریلی ایران و عراق به ویژه نجف و کربلا به هم وصل شوند؟ آیا زمان آن نرسیده که اقتصاد شهرهای نجف و کربلا به ایران گره بخورد؟ مسلماً تمام مسائل به شما برنمی گردد و مخاطب من تمام مسئولان هستند.

وی افزود: چقدر زیرساخت ها از قبیل شبکه حمل و نقل هوایی، خشکی و راه آهن را فراهم کردید؟ آیا زمان آن نرسیده که برای هر چه باشکوهتر برگزار کردن از ظرفیت تمام آزادیخواهان بشریت که عاشق آقا امام حسین (ع) هستند، استفاده کنید؟ چه کسانی باید این فرهنگسازی و زمینه سازی حضور آنها را فراهم کند؟ آیا اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود و به جهانیان معرفی شود، می دانید تراز و ظرفیت اسلامی، شیعه به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به کجا صعود می کند؟ آیا اثر آن از هزاران بمب مستکبرین که یقیناً قابل مقایسه نیست و بدخواهان بشری بالاتر نیست، یقیناً هزاران بار بالاتر و غیرقابل مقایسه می باشد.

دهمرده تاکید کرد: آیا نمی توانید در ابعاد مختلف صدها بلکه هزاران و میلیون ها ساعت فیلم مستند در ابعاد مختلف تهیه کنید؟ چرا این همه انفعال؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: سعی شد در این ظرف زمان به صورت اختصار خدمت ملت بزرگ ایران عرض ارادت کنیم و مسئولان به خود آیند تا از این ظرفیت الهی آنطور که شأن آن ایجاب می کند، استفاده کرده و به عنوان صدقه جایز و باقیات و صالحات در کارنامه عمل خود ثبت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.