سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رجوع به علم و دانش ، چاره گذر از تحریم های ظالمانه بر ایران

فرماندار خرمشهر گفت: در شرایط فعلی که هر روز فشار گسترده و تحریم های ظالمانه بر ایران تحمیل می شود چاره ای جز رجوع به علم و دانش وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،ولی الله حیاتی فرماندار خرمشهر امروز در آیین افتتاحیه هفته پژوهش در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، گفت: امروز کشور در شرایط دشواری قرار گرفته است و فشار و تحریم های سنگینی بر بدنه کشور تحمیل می شود که در این شرایط باید به علم رجوع کرد و خودباوری و اقتدار کشور را اعتلا بخشید.

وی با بیان اینکه برای تداوم اقتدار علمی کشور، آفت هایی پژوهش را تهدید می کنند، بر لزوم شناسایی این آفت ها تاکید کرد.

فرماندار خرمشهر از بر قرار نشدن ارتباط میان علم و صنعت به عنوان یکی از مهمترین این آفت ها یاد کرد و افزود: هنوز حلقه ارتباطی مفقوده میان تولید، دانشگاه و صنعت برقرار نشده است.

حیاتی  به تشریح علت این مشکل نیز پرداخت و گفت: مقاومت تولید کنندگان برای پذیرش علوم جدید و یا انجام پژوهش هایی که با شرایط منطقه منطبق نیستند از دلایل برقرار نشدن این ارتباط است.

وی بر لزوم انجام پژوهش های علمی در راستای نیازهای منطقه تاکید کرد و افزود: باید در شرایط فعلی کشور پژوهش های کارشناسی منطبق بر نیازها و هدفمند ارائه شود تا بتوان بر فشارها غلبه کرد که ایجاد این شرایط می تواند عاملی در ایجاد وحدت و هم افزایی باشد و به فتح قله های دانش ختم خواهد شد.

فرماندار خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقای جایگاهی علمی کشور در پی پیروزی انقلاب اشاره  کرد و گفت وضعیت علمی کشور طی ۴۰ بعد از پیروزی انقلاب رشد چشم گیری داشته است و دشمنان برای جلوگیری از این پیشرفت های علمی در طول این مدت هجمه های بسیاری وارد کردند.

انتهای پیام/ د

فشار گسترده و تحریم های ظالمانه بر ایران

برچسب ها: هفته پژوهش ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.