سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور هیات پارلمانی ایران در پنجمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان

پنجمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان با هدف ایجاد بستری برای نمایندگان زیر ۴۵ سال جهان، در شهر باکو آذربایجان برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت،هیات پارلمانی نمایندگان جوان ایران در پنجمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان با هدف ایجاد بستری برای نمایندگان زیر ۴۵ سال جهان جهت هم اندیشی و تبادل نظر با همتایان خود در سراسر جهان در شهر باکو آذربایجان برگزار می‌شود، حضور یافت.

در این کنفرانس دو روزه که شامل ۴ نشست اصلی می‌باشد به موضوعاتی از قبیل: نقش جوانان در حمایت از محیط زیست و حفاظت از سیاره زمین برای آیندگان، تغییر نگرش و اهداف در زمینه مصرف و توجه به تولید پایدار برای نسل‌های آینده، بررسی راه‌های توانمندسازی نسل‌های آینده از طریق ایجاد آمادگی و زیرساختار‌های آموزشی و اقدامات و مساعدت‌هایی که مجالس برای نسل‌های آینده می‌توانند و باید انجام دهند اشاره شد.

هیات پارلمانی ایران مرکب از نمایندگان جوان مجلس شورای اسلامی شامل سیدهادی بهادری، محمد دامادی، سکینه الماسی و خدیجه ربیعی فرادنبه نیز در این اجلاس شرکت کرده و در کلیه جلسات با سخنرانی و مشارکت در مباحثات مطروحه نسبت به تشریک تجربیات، دیدگاه‌ها و رویه‌های پارلمانی در جمهوری اسلامی ایران با سایر شرکت کنندگان اقدام نمودند.

هیات ایرانی در حاشیه اجلاس به ریاست بهادری، ملاقات و دیدار‌های دوجانبه‌ای با همتایان خود از مجالس آذربایجان، ترکیه، پاکستان و پرزیدنت (IPU) اتحادیه جهانی پارلمان‌های جهان انجام دادند.

مسائلی از قبیل: تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا‌های تولید ایران، تسهیل و پیگیری انتقال آب از دریاچه وان به دریاچه ارومیه، ارتقای تبادلات فرهنگی و توریستی بین کشورها، اهتمام به آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی از پاکستان، تکمیل حلقه‌های مکمل سیستم حمل و نقلی بین کشور‌ها همچون راه آهن مرسین ترکیه به ارومیه یا راه آهن باکو به رشت و تاسیس بانک‌های مشترک برای پشتیبانی مالی پروژه‌های مشترک و... از جمله مطالب مورد اشاره و تاکید هیات ایرانی در این دیدار‌ها بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.