سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 14 درصدی اهدای خون در استان اردبیل

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل از افزایش 14 درصدی اهدای خون در نیمه نخست سالجاری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابک رضازاده، مدیرکل انتقال خون استان اردبیل افزود: در نیمه اول امسال اهدای خون در این استان 14 درصد افزایش یافته و میانگین رشد سالانه پیش بینی شده برای اهدای خون نیز بیش از 10 درصد افزایش می یابد.

وی از پیش بینی اهدا و تولیدات خونی استان اردبیل تا مرز 40 هزار واحد تا پایان امسال خبر داد و و گفت: رتبه استان اردبیل در کشور از میانگین کشوری بالا رفته و فقط در هفته گذشته هزار و 300 واحد خونی توسط مردم خیر استان به نیازمندان در استان تهران کمک شد.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با بیان اینکه ضایعات خون به زیر 2 درصد رسیده، افزود: اردبیل جزو استان هایی است که 100 درصد پلاسمای مورد نیاز خود را تولید می کند.

رضازاده افزود: در شهرستان پارس آباد 278 بانوی خیر امسال اهدا خون کردند که این رقم حتی از آمار کل اهدا کنندگان برخی از شهرستان ها بیشتر است.

اردبیل در زمینه تولید پلاسما، کرایول و پلاکت جز استان های پیشرو کشور است و بخشی از پلاسمای تولید شده در استان برای تبدیل به دارو و سایر فرآورده های خونی از جمله فاکتور هشت و آلبومین به کشور آلمان ارسال می شود.

چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای اردبیل، مشگین شهر، خلخال و پارس آباد برای خونگیری از مردم فعال بوده و در سایر مناطق استان نیز که فاقد پایگاه انتقال خون هستند مراکز ثابت و سیار خونگیری دایر است.

انتهای پیام/ح

اردبیل 100 درصد پلاسمای مورد نیاز خود را تولید می کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.