سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش ابتدایی اموزش و پرورش:

حذف مشق شب نداشتیم/ طرح جابر دانش آموزان را به سوی تفکر خلاق سوق می‌‎دهد

حکیم زاده گفت: به هیچ عنوان حذف مشق شب نداشتیم بلکه مشق‌های مهارت محور در پایه اول تا سوم ابتدایی جایگزین شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی که در مدرسه یاس نبی منطقه ۷ برگزار شد، اظهار کرد: اگر به این موضوع آگاه باشیم که خوب شنیدن، تدبیر کردن و عالم شدن جز ویژگی های پژوهشگر است؛ این مورد باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت دوره کودکی در ایجاد خلاقیت ادامه داد: امسال برای اولین بار داستان نویسی در برنامه‌های دانش آموزی مورد توجه قرار گرفت که مرتبط ترین بستر خلاقیت با اقتضائات دوره کودکی محسوب می شود.

حکیم زاده اظهار کرد: در معاونت دوره ابتدایی موضوع آموزش در قالب بازی مورد توجه شد و مهارت‌های عملی و زندگی در قالب دست ورزی ارائه می‌شود.

برخی افراد در ساده‌ترین مفاهیم مهارت باز می‌مانند

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه تکالیف مهارت محور جزو اقدامات برای پژوهش است، تصریح کرد: به هیچ عنوان حذف مشق شب نداشتیم بلکه مشق‌های مهارت محور در پایه اول تا سوم ابتدایی جایگزین شد، بچه‌های ما رونویسی و روخوانی بسیار داشتند اما مهارت نوشتن و درک مطلب کمتر است و و مشق‌های مهارت محور از روخوانی‌ها و رونویسی‌های تکراری به سمت مهارتی بودن برود.

حکیم زاده بیان کرد: اکنون برخی افراد در ساده ترین مهارت باز می مانند، حتی نمی‌توانند طول و عرض یک پرده را محاسبه کنند.

اقتصاد دانش بنیان کلید نجات کشور است

وی با اشاره به اجرای طرح جابر بیان کرد: این جشنواره بارقه‌های امید را در دل ما زنده نگه می‌دارد که بسترهایی فراهم شده تا دانش آموزان با دست سازه‌های خود کاری انجام دهند و از حافظه محوری به سمت تفکر خلاق می‌روند و در نهایت به سمت اقتصاد دانش بنیان که کلید نجات محسوب می‌شود، گام بر می داریم و مادامی که چنین سرمایه‌های ارزشمندی داریم مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
داداش
۲۰:۰۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
طرح جابر هیچ فایده ای برای دانش آموزان ندارد .فقط با هزینه ی گزاف خانواده ها انجام می دهند.
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
طرحی که اولیا دانش آموزان درست مي کنند وبه اسم دانش اموز تمام میشه
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
در خیلی از مدارس دوست عزیز من دیدم که خو.د معلمین محترم درستش می کنند وبه نام دانش اموز می فرستند اخه اون معلمی که الفبای اموزش نمی داند واز طریق نهضت که اموزش بزرگسال دیده یا از طریق ازمون وسرباز معلم وحق التدرس اومده وبنده خدا اموزشی در مورد کارش ندیده چه انتظاری بهتر از این میشه داشت به خدا دانش اموز کلاس چهارم وپنجم وششم هست اما هنوز حروف الفبا بلد نیست از همکاران محترم پرسیده میشه چرا اینجوری هستند میگن نمی خونن اخه حروف الفبا رو باید شمای اموزگار امورزش بدی نه بچه بخونه اونقدر تکلیف بی هدف می دن که دانش اموز از درس وبحث ومدرسه بیزار میشه .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!