سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعقاد ۴۷ فقره تفاهم نامه مراتع ممیزی در هرمزگان

امسال ۴۷ فقره تفاهمنامه مراتع ممیزی شده در هرمزگان منعقد شده است.

امیرزاده رییس اداره فنی حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،گفت: امسال ۸ فقره تفاهمنامه مراتع طرح دار و ۴۷ فقره تفاهمنامه مراتع ممیزی شده منعقد شده است.

وی افزود: ۲۵ فقره کارت مرتعبانی نیز صادرشده است.

رییس اداره فنی حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان حفاظت مشارکتی با کاهش صرفه جویی در هزینه‌ها را یکی از طرح‌های مهم برشمرد که با همکاری مجریان مرتعداری و مسئولان در عرصه‌های منابع طبیعی در سطح استان برای توسعه حفظ و احیای منابع طبیعی در حال اجرا است.

امیرزاده افزود: طرح حفاظت مشارکتی با هدف پیشگیری از حریق، کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی مرتعی، کاشت گونه‌های سازگار منطقه ایی و گیاهان دارویی به صورت کپه ایی و بذر کاری مقرون به صرفه، شمارش درختان، نصب تابلو ودرج نوار سبز، افزایش ترویج وفرهنگ سازی، افزایش کنترل تخریب عرصه‌های ملی، توانمند سازی جنگل و مرتع نشینان و اقتصادی کردن طرح‌های مرتع و جنگل برا‌ی بهره برداران اجرا می‌شود.

وی گفت: هر گونه عملیاتی که در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و با مشارکت مردمی صورت گیرد از عوامل مؤثر در اجرای این طرح است.
انتهای پیام/ز


اجرای طرح حفاظت مشارکتی در مراتع هرمزگان

برچسب ها: محیط زیست ، طبیعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.