سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره سازی 350 نمونه خون بند ناف

از ابتدای سال 95تاکنون 350 نمونه خون بند ناف نوزاد در آن ذخیره سازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ بهنامیان مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف در استان گفت: هزینه ذخیره سازی هر نمونه خون بند ناف 3 میلیون و 200 هزار تومان است که به صورت نقد و اقساط قابل پرداخت است.

وی افزود : سلول بنیادی توانایی خود نوسازی و تمایز به انواع سلول‌ها از جمله سلول‌های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی را دارند. والدین برای ثبت نام باید از هفته 36 بارداری به نمایندگی بانک خون بند ناف استان مراجعه کنند.

بهنامیان گفت :  از آغاز راه اندازی این بانک هر سال حداقل 20 درصد افزایش درخواست ذخیره سازی و ثبت نام داریم و امسال هم از ابتدای سال حدود 150 نمونه در بانک خون بند ناف استان جمع آوری و ذخیره شده است.

مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف در استان افزود : دفتر نمایندگی خراسان جنوبی در تمام بیمارستانهای دولتی و خصوصی شهر یک یا دو کارشناس خونگیر به طور جداگانه اقدام به خونگیری می کنند و دفتر در این مدت اقدام به خونگیری در شهرهای دیگر استان نیز کرده که به خصوص در شهرستان فردوس و طبس و سرایان تعداد زیادی قرارداد منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه خون بندناف خونی است که پس از تولد در بندناف و جفت باقیمانده و غنی از سلول‌های بنیادی است گفت: بیماریهایی از جمله کم خونی، لوسمی، ناهنجاری‌های ارثی گلبول‌های قرمز، اختلالات سیستم ایمنی مادرزادی، آلزایمر، دیابت، پارکینسون، صدمات نخاعی، سکته های قلبی و مغزی، بیماری های کبدی و دیستروفی عضلانی با سلول های بنیادی خون بند ناف قابل درمان هستند.

انتهای پیام/ک

خون بندناف خونی است که پس از تولد در بندناف تولید می شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.