سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت از معادن مس شهربابک

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در ایمیدرو امروز از معادن مس چاه فیروزه و ایجو شهربابک بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اسماعیلی، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در ایمیدرو هدف از بازدید امروز را در جهت بررسی وضعیت راه اندازی و تهیه‌ی گزارش برای تشکیل جلسه‌ای برای سرعت بخشیدن به روند راه اندازی معادن چاه فیروزه و ایجو اعلام کرد.

وی بیان کرد: با توجه به ذخیره‌ی معدنی بالای که معدن چاه فیروره دارد مطمئنا با راه اندازی این معدن حجم بالایی از بیکاری منطقه رفع خواهد شد.

اسماعیلی افزود: روند راه اندازی معدن چاه فیروزه آغاز گردیده است و با توجه به پیگیری‌های نماینده و قرارداد‌های منعقد شده این روند با سرعت مناسبی پیش خواهد رفت و تا چهار ماه آینده محل تسطیح کارخانه تغلیظ چاه فیروزه و ساخت و ساز آغاز می‌شود و با جذب نیرو، تعداد زیادی مشغول به کار خواهند شد.

در ادامه نماینده مردم شهربابک اظهار داشت: شهرستان شهربابک از پتانسیل معدنی بالایی برخوردار است، ولی در سال‌های اخیر روند اکتشافات و استخراجات به کندی پیش رفته بود و به همین دلیل ما تمرکز خود را بر سرعت بخشیدن به این روند قرار دادیم.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکل شهرستان شهربابک معضل بیکاری می‌باشد که می‌توان با استفاده از این ذخایر خدادادی و سرعت بخشیدن به راه اندازی معادن جدیدی مانند معدن چاه فیروزه و ایجو بخش اعظمی از این مشکل را رفع نماییم و گام مهمی در حوزه‌ی اشتغالزایی در شهرستان برداریم.

اسدی از انجام قرارداد معدن ایجو با بخش خصوصی و شروع کار این معدن در آینده‌ی نزدیک خبر داد و بیان داشت: معدن چاه فیروزه نیز با سرمایه‌ای در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان، در مسیر راه اندازی قرار گرفته و ما تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به این روند به کار گرفتیم.

انتهای پیام/ی

شهرستان شهربابک از پتانسیل معدنی بالایی برخوردار است

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.