سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بودجه حوزه فرهنگ و هنر کشور اندک است

وزیر ارشاد گفت:سهم محدود و اندکی از بودجه کشور به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید عباس صالحی در حاشیه افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی کودک و نوجوانان در شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگاران، بودجه حوزه فرهنگ و هنر را اندک دانست و گفت:براساس منابع مالی و ساختار بودجه کشور در حوزه فرهنگ و هنر، سهم این حوزه براساس ظرفیت‌ها و خلاقیت‌ها و کارکرد‌های این حوزه از بودجه فرهنگ و هنر سهم ناچیز و اندک است.

وی افزود: براساس منابع مالی و ساختار بودجه کشور در حوزه فرهنگ و هنر، سهم این حوزه براساس ظرفیت‌ها و خلاقیت‌ها و کارکرد‌های این حوزه از بودجه فرهنگ  هنر سهم ناچیز و اندک است.   

به گفته وی حدود دو و نیم درصد از سهم بودجه کشور به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص داده شده است که با آنچه که می‌تواند و باید در حوزه فرهنگ و هنر ثبت شود تفاوت زیادی دارد.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد براساس ظرفیت‌ها و عملکرد‌های در حوزه فرهنگ و هنر، نظام بودجه ریزی کشور در دولت و مجلس سهم واقعی فرهنگ و هنر را اختصاص داده شود.  

کاشان می‌تواند تبدیل به پایگاه کتاب کودک و نوجوان شود

صالحی، در ادامه در خصوص برگزاری  نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان در کاشان گفت: این جشنواره می‌تواند سرآغازی برای تبدیل کاشان به عنوان یک پایگاه مهم در حوزه کتاب کودک و نوجوان  باشد.

وی کسب عنوان پایتختی کتاب در چهارمین سال انتخاب پایتخت کتاب کشور در سال ۹۷ برای کاشان افتخار بزرگ دانست:  کسب عنوان پایتخت کتاب کشور توسط کاشان نقطه عطف و جهش بلندی برای این شهرستان و حتی کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

به گفته وی، کاشان به دلیل ایده‌های متنوع در حوزه نشر و کتاب و سابقه دیرینه‌ای که در حوزه فرهنگ و کتاب و کتابخوانی داشته و دارد، عنوان پایتختی کتاب ایران را کسب کرده است.  

صالحی ارائه طرح‌ها و ایده‌های موثر در رابطه با ارتقای تقاضا و مصرف کتابخوانی را برای کاشان موثر تاکید کرد و افزود: در زنجیره تولید کتاب تقریبا شرایط خوبی داریم و اگر نگوییم شرایط خیلی خوبی داریم، اما می‌توانیم مدعی باشیم شرایط متوسطی داریم.      

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تقدیر از برنامه‌های اجرا شده کاشان در حوزه کتاب و کتابخوانی در سال جاری، گفت: از آغاز سال جاری تا کنون برنامه‌های متنوعی از جمله جشنواره بین المللی کودک و نوجوانان در کاشان اجرا شده است.

به گفته وی، بیش از ۶۰ نهاد مردمی در حوزه کتاب و کتابخوانی کاشان فعال شدند و با برگزاری نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان در کاشان دامنه این رخداد فرهنگی در کاشان توسعه خواهد داشت.  

صالحی توجه به موضوع مهم ملی آب در نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان را حائز اهمیت خواند و عنوان کرد: این جشنواره در ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و الگویی برای دیگر شهر‌های کشور باشد.

وی در پایان از امضای تفاهم نامه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیمارستان آیت الله یثربی خبرداد و عنوان کرد: با امضای این تفاهم نامه اهالی قلم بصورت رایگان در این بیمارستان معالجه و درمان خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان و افتتاح گذر‌های فرهنگ و هنر به این شهرستان سفر کرده بود.

انتهای پیام/ب

بودجه حوزه فرهنگ و هنر کشور اندک است

برچسب ها: وزارت ارشاد ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.