سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز صورت گرفت؛

افتتاح سومین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران

سومین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۱۸) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید تکبیری رئیس ستاد برگزاری سومین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، اظهار کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸ بر اساس بازاریابی کالاهای ایرانی در داخل کشور، تقویت بنیه تولیدی شرکت‌های کوچک و متوسط در کنار حضور شرکت‌های مطرح و فاخر صادراتی در بی‌اثر کردن تحریم‌ها علیه مردم ایران با دیپلماسی اقتصادی و با پرچم‌داری بخش خصوصی است.

وی افزود: در جهت عمل به اقتصاد مقاومتی و شعار سال جاری، حمایت از کالای ایرانی و همچنین با هدف افزایش تولید داخلی و ایجاد اشتغال در جامعه بر آن شدیم که پس از برگزاری موفق دو دوره قبلی این نمایشگاه در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۱، دور سوم ایران اکسپو را با قدرت بیشتری برگزار کنیم.

تکبیری تصریح کرد: در این راستا گروهی متشکل از جوانان متخصص ایران با پشتکار و تلاش مداوم توانسته‌اند به موفقیت‌های جدیدی در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های صادراتی در داخل دست یابند و امروز شاهدیم که ۵۹۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۵۴ کشور دنیا با وجود شرایط تحریم در این نمایشگاه حضور دارند و این موضوع خود اقدامی مهم در راستای بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران است؛ همچنین ۲۵ هیئت تجاری شامل ۳۶۶ بازرگان و تاجر از ۱۸ کشور دنیا در این رویداد ملی صادراتی حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد برگزاری سومین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امسال در ایران اکسپو شاهد حضور بخش‌های ویژه‌ای همچون پاویون ICT برای اولین بار در حوزه صادرات کشور و همچنین تشکیل بیش از ۴۰۰ نشست BTB می‌توان اشاره کرد.

وی تأکید کرد:‌ در کنار استقبال تجار خارجی، امسال حضور شرکت‌های داخلی رشد چشمگیری داشت و ۲۶۰ شرکت داخلی در ۱۲ گروه کالایی صنایع غذایی، کشاورزی، خودرو، قطعات صنعتی، برق و انرژی و مکانیک، فرش، نساجی، چرم و پوشاک، صنعت و چوب، لوازم خانگی، صنایع دستی، محصولات سلولزی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و دارویی، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی،‌ معدن و پتروشیمی برای حضور در ایران اکسپو ۲۰۱۸ اعلام آ‌مادگی کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که رشد و تعالی ایران اکسپو به عنوان یک اتفاق ملی با کمک و حمایت مسئولان در آینده به صورت مستمر ادامه یابد.

نبود برند معتبر، مشکل اصلی صادرات کالای ایرانی

محمد رئوف قادری رئیس شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین دوره نمایشگاه‌های توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: توانمندی‌های مالی برای تأمین کالا و صادرات به کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه یکی از دغدغه‌های اصلی صادرکنندکان است.

وی افزود: با توانمند شدن صادرکنندگان بدون شک یکی از مشکلات حوزه تولید به ویژه برندینگ حل خواهد شد.

رئوف قادری تصریح کرد: یکی از مشکلات گذشته تا کنون تجار ایرانی در عرصه جهانی نبود برند برای کالاهای ایرانی است که این امر در سال‌های گذشته بیشتر مورد توجه مسئولان و تجار قرار گرفته است.

رئیس شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب تأکید کرد: امروز در نمایشگاه شهر آفتاب شاهد حضور تجار و مقامات تجاری خارجی هستیم که خواهان گفتگو با تولیدکنندگان و طرف ایرانی هستند.

وی با اشاره به قراوت‌های تاریخی با کشورهایی همچون عراق و اقلیم کردستان گفت: بسیاری از تجار عراقی علاقه‌مند به واردات اجناس ایرانی هستند، اما متأسفانه اکنون بسیاری از اجناس متفرقه در این کشور به چشم می‌خورد.

رئوف قادری اذعان کرد: شهر آفتاب قصد دارد تا با هدف کم کردن ترافیک‌های سنگین تهران، دسترسی آسان‌تر را در شهر آفتاب و مرکزی مناسب برای حضور تجار خارجی و بهره‌مندی بهینه از سرمایه‌های خارجی ایجاد کند.

رئیس شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب یادآوری کرد: تهران تنها پایتخت سیاسی کشور نیست، بلکه پایتخت اقتصادی نیز هست و در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری برای توسعه صادرات و رشد اقتصادی در تهران صورت گیرد.

وی بیان کرد: مبادله اقتصادی، فنی و تجاری بخشی از حیات کشور است و خوشبختانه بخشی از این نمایشگاه برای اولین بار در بخش آی تی ۱۰ شرکت وجود دارد که این شرکت‌ها همگی جزو شرکت‌های مطرح منطقه هستند.

رئوف قادری با اشاره به اینکه ایران هاب منطقه است، گفت: به علت وجود مزیت ارتباط‌های دریایی، خشکی و تسهیلات تجاری علاوه بر مزیت‌های فیزیکی، می‌توان با تقویت روابط سیاسی با سایر کشورها می‌توان به توسعه صادرات در منطقه امید زیادی داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.