سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دفتر برنامه ریزی آب و آبفای وزارت نیرو:

سازمان برنامه و بودجه به تحقق طرح آمایش سرزمین کمک کند

فهمی گفت:برای تحقق برنامه توسعه پایدار باید چندین برنامه عملیاتی شود و لازمه رسیدن به این امر توجه بیشتر سازمان برنامه و بودجه است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در برنامه گفت و گو اقتصادی رادیو گفت و گو که با موضوع آمایش راهبردی بر توسعه پایدار پخش شد، هدایت فهمی معاون دفتر برنامه ریزی آب و آبفای وزارت نیرو اظهار کرد: ما برای اجرای طرح آمایش سرزمینی مشکل مالی نداشته ایم و از اعتبارات خود بجا استفاده نکردیم چرا که نگاه آمایشی نداشتیم.

وی افزود: ما طرح جامع آب کشور را طی ۵سال تدوین کرده ایم اما در غیاب طرح آمایش سرزمینی نتوانسته ایم آن را عملیاتی کنیم.

فهمی با تاکید بر نقش سازمان برنامه و بودجه جهت عملیاتی شدن این طرح بیان کرد: برای رسیدن به برنامه توسعه پایدار بایستی چندین برنامه در هم تنیده با یکدیگر عملیاتی شوند و لازمه رسیدن به این امر توجه بیشتر سازمان برنامه و بودجه است.

در این راستا پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری، امور مراتع و آبیاری گفت: دلیل عملیاتی نشدن طرح آمایش سرزمین تعریف نادرست از بخش آمایش سرزمین است.

وی ادامه داد: برای عملیاتی شدن این طرح به سرمایه طبیعی، سرمایه فیزیکی، سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی نیاز داریم بنابراین باید روش اجرایی کردن را تغییر دهیم تا به اهداف مورد نظرمان دست یابیم.

نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد فناوری آب، خشکسالی ، فرسایش و محیط زیست اظهار کرد: الزامات دیگر اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین منابع و مشارکت سرمایه انسانی است همچنین برای ایجاد توسعه به فرهنگ توسعه نیازمندیم.

در پایان این گفت و گو معاون دفتر برنامه ریزی آب و آبفای وزارت نیرو راهکار حل این مسئله را نقد منصفانه دانست و تصریح کرد: با کنار گذاشتن منافع شخصی و در نظر گرفتن منافع ملی به محقق شدن اهداف این طرح کمک خواهیم کرد.

گرشاسبی افزود: این موضوع به بررسی ها و پیگیری های بیشتری نیاز دارد.
انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.