سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای باغ دیم در اراضی شیب دار ۱۲ استان

مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت : طرح توسعه باغ دیم و گیاهان دارویی در اراضی شیبدار در ۱۲ استان کشور اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ شکراله حاجیوند مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی در جلسه اراضی شیبدار استان قزوین گفت: طرح توسعه باغ دیم و گیاهان دارویی در اراضی شیبدار در ۱۲ استان کشور که میزان بارندگی خوبی دارند در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

حاجیوند افزود: براساس قانون برنامه ششم؛ این طرح باید در سطح ۵۰۰ هزار هکتار اراضی دیم و مستثنیات و ۵۰ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی اجرا شود.

وی گفت: پارسال طرح توسعه باغ دیم و گیاهان دارویی در اراضی شیبدار در ۲۵ هزار هکتار و امسال ۲۹ هزار هکتار از اراضی در دستور کار قرار گرفت که باید ۵۰ درصد در طرح‌های ملی و منابع طبیعی اجرا شود.

مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی افزود: بحث واگذاری در توسعه اراضی منابع طبیعی برای اراضی شیبدار نداریم.

حاجیوند تاکید کرد: این طرح با هدف حفظ اکوسیستم طبیعی و پایدار منطقه است و همگام با محیط زیست است که هم پیوست زیست محیطی و هم پدافند غیر عامل دارد.

وی تصریح کرد: اراضی دیم سالانه ۱۲ و نیم تن فرسایش دارند و در اراضی شیبدار باید از آب باران استفاده شود.

مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی افزود:گونه‌های کم آبر اقتصادی باید در این اراضی کشت شود.

انتهای پیام/

جلسه اراضی شیبدار استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.