سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵۰ مقاله به همایش ملی توسعه پایدار خلیج فارس فرستاده شد

نخستین همایش ملی توسعه پایدار خلیج فارس با محوریت اکوسیستم‌های حساس در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

دبیر اجرایی این همایش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: ۱۵۰ مقاله در ۱۵ محور به دبیرخانه فرستاده شده بود که از این میان، ۱۰۴ مقاله پذیرش و ۲۰ مقاله از این تعداد، به صورت شفاهی ارائه شد.

اسماعیل عباسی افزود: مقالات پذیرفته شده در پایگاه مجموع مقالات درج خواهد شد.

وی محور‌های این همایش را، اکوسیستم‌های مرجانی و لزوم مدیریت آن، تغییر اقلیم و اثرآن بر اکوسیستم‌های حساس، مدیریت کاهش آلودگی آب‌های خلیج فارس برای حفظ اکوسیستم‌های حساس، آثار زیست محیطی آلودگی بر اکوسیستم‌های حساس، استفاده از فناوری‌های نوین برای شناخت و حفظ اکوسیستم‌های حساس، ارزش اقتصادی اکوسیستم‌های حساس، ترکیبات زیستی فرآورده‌های دارویی و متابولیت‌های ثانویه، تنوع زیستی و ملکولی اکوسیستم‌های حساس، تاثیرآبزی پروری و روش‌های صید و صیادی بر اکوسیستم‌های حساس، تاثیر رودخانه‌های جزر و مدی بر اکوسیستم‌های حساس، تاثیر آب توازن کشتی‌ها بر اکوسیستم‌های حساس، تاثیر سازه‌های دریایی بر اکوسیستم‌های حساس، تاثیر آب شیرین کن‌ها بر اکوسیستم، گردشگری و اکوتوریسم، روش‌های حفاظت از اکوسیستم‌های حساس عنوان کرد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: این همایش به دنبال آن است که از فرصت گردهم آمدن متخصصان و صاحب نظران برای شناسایی و بررسی مشکلات و آسیب‌های اکوسیستم خلیج فارس استفاده کند.

عبدالمجید مصلح افزود: خلیج فارس سفره پرنعمت خود را بر ما گشوده است، اما ما قدردان خوبی برای این نعمت‌ها نبوده‌ایم و به آن آسیب‌های فراوانی وارد کرده‌ایم.

وی همچنین تجاری سازی کشت متراکم میگو را یکی از دستاورد‌های پژوهشگران دانشگاه خلیج فارس در حوزه دریا و آبزی پروری عنوان کرد و یادآور شد: این طرح با همکاری شیلات در استان اجرا شده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس تصریح کرد: در تلاش هستیم پژوهشکده خلیج فارس این دانشگاه به پژوهشگاه تبدیل شود.

خلیج فارس یکی از باارزش‌ترین اکوسیستم‌های آبی جهان است که با وجود جوامع متنوع گیاهی و جانوری دریایی شرایطی ویژه دارد و محیط زیست آن را به محیطی بسیار حساس و آسیب پذیر تبدیل کرده است.

همایش ملی توسعه پایدار خلیج فارس در بوشهر عصر امروز به کار خود پایان می‌دهد.

استان بوشهر بیشترین مرز را با خلیج فارس دارد.

همایش ملی توسعه پایدار خلیج فارس در بوشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.