سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زرآبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی با وجود ایراداتی در مجموع خوب است/ بهتر بود در کمیسیون صنایع مجلس به صورت تخصصی بررسی می‌شد

عضو کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس گفت: طرح حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی دارای اشکالاتی است که باید رفع شود اما در مجموع خوب است.


زرآبادی عضو کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: این طرح اکنون در کمیسیون فرهنگی مجلس و در کمیته محتوای فضای مجازی در حال بررسی است.

وی افزود: بنده گزارشی را به صورت مکتوب درباره اشکالات موجود در این طرح تهیه کرده و قرار است به رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه کنم.

زرآبادی تصریح کرد: در یکی از بندهای این طرح بیان شده که مجوز واردات گوشی و فروش گوشی منوط به نصب یکی از اپلیکیشن‌های داخلی است که این موضوع می‌تواند یک رانت در کشور به وجود بیاورد.

عضو کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس بیان کرد: می‌توان به عنوان یک کاربر در زمان خرید گوشی تلفن همراه این اپلیکیشن‌های داخلی را نصب کرده و سپس آن را پاک کرد و این بند در طرح حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی در حقیقت خلاف قانون مشتری‌مداری است و نباید مشتری را ملزم به انتخاب چیزی کرد.

وی با بیان اینکه طرح حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی با وجود یکسری ایرادات اما در مجموع خوب است، گفت: با شاکله و ساختار کنونی موافق تصویب آن نیستم و نیاز به یک سری تغییرات دارد، البته بهتر بود این طرح به کمیسیون صنایع و کمیته ارتباطات و مخابرات ارجاع می‌شد تا به صورت تخصصی بر روی آن کار شود و بعد به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون فرهنگی ارسال می‌شد.

زرآبادی خاطرنشان کرد: ‌البته اکنون این طرح مورد بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس و دیگر نمایندگان هم قرار خواهد گرفت و تلاش داریم تا یک طرح جامع و کارشناسی شده برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی ارائه کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.