سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد؛

قاچاق روزانه ۲ تا ۳ میلیون سوخت در هرمزگان

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: روزانه بین ۲ تا ۳ میلیون لیتر سوخت از این استان قاچاق می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس، سردار علی مویدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز در بندرعباس گفت: هرمزگان بدلیل موقعیت جغرافیایی و بالا بودن حجم مبادلات تجاری در خط مقدم قاچاق سوخت، کالا و ارز در کشور قرار دارد و روزانه بین ۲ تا ۳ میلیون لیتر سوخت از این استان قاچاق می‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۷ میلیون لیتر انواع سوخت خارج از شبکه در هرمزگان کشف و ضبط شده است.

سردار علی مویدی افزود: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ برابر رشد داشته است.

وی گفت: بیشترین سوخت قاچاق و کشفیات آن در شهرستان‌های بندرخمیر، بندرعباس، میناب، سیریک و حوزه دریای عمان بوده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکسان نبودن قیمت سوخت در کشور‌های همسایه را از دلایل افزایش قاچاق سوخت در کشور اعلام کرد.

سردار علی مویدی افزود: دولت الکترونیک و استفاده از سامانه‌های متمرکز بین دستگاهی می‌تواند قاچاق سوخت و کالا را کاهش و متوقف کند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در نشست امروز مدیران استانی با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در هرمزگان راه کار‌های مناسب برای جلوگیری از قاچاق و کاهش خروج سرمایه مردم ارائه و اعلام شد.

سردار علی مویدی گفت: بخشی از قاچاق سوخت و کالا در این استان سازمان یافته و بخشی نیز متفرقه و پراکنده است که مسئولان مربوطه در هرمزگان برخورد جدی با عاملان و باند‌های قاچاق دارند.

وی همچنین به قاچاق پوشاک در کشور اشاره کرد و گفت: با هماهنگی دستگاه‌های مختلف از ابتدای دی ماه امسال با تمام فروشندگان برند‌های بدون مجوز رسمی پوشاک برخورد قاطع و جدی می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: پیش از این به قاچاقچیان برند‌های فاقد اعتبار هشدار و تذکر داده شده و برای ادای توضیحات به محل احضار شده اند.

 

انتهای پیام/ی

 

افزایش قاچاق سوخت در بندرعباس

برچسب ها: قاچاق ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.