سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست "شاهنامه خوانی در ایل بختیاری" در اصفهان

خانه موسیقی حوزه هنری استان اصفهان، پنجمین نشست ماهانه موسیقی شاهنامه خوانی خود را با موضوع "شاهنامه خوانی در ایل بختیاری" جمعه این هفته برگزار می کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام  روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در ادامه سلسله نشست های ماهانه موسیقی آیینی، در ساعت 18 روز جمعه (۲۳ آذر ماه) پنجمین نشست موسیقی شاهنامه خوانی با حضور سجاد بیگدلی (پژوهشگر و موسیقیدان بختیاری) و استادغلامرضاخوشحال پور(نقال) در میان جمعی از اهالی موسیقی در خانه هنرمندان اصفهان برگزار می شود.
در این نشست نخستین بار، استاد غلامرضا خوشحال پور (پیشکسوت هنر نقالی اصفهان، مشهور به مرشد بستور) به دعوت خانه موسیقی اصفهان، نقل "هفت خوان رستم" را اجرا می کند.
طبق روال برنامه های پیشین، مجریان گروه شاهنامه خوانی خانه موسیقی اصفهان؛ محمد علیخاصی (شاهنامه خوان) ، سالار صبوری (نقال) و مرشد سعید رحیمی (نوازنده ضرب و زنگ زورخانه) نیز به اجرای برنامه می پردازند.
گفتنی است سلسله نشست های خانه موسیقی اصفهان هر ماه در پنج نوبت برگزار می گردد که جمعه اول هر ماه به موسیقی ایرانی ، جمعه دوم به موسیقی زورخانه ، جمعه سوم به موسیقی تعزیه ، جمعه چهارم به موسیقی شاهنامه خوانی و دوشنبه آخر هر ماه به موسیقی فیلم اختصاص دارد و ورود به این نشست ها برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/م

همراه شاهنامه خوانی در ایل بختیاری باشید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.