مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهران فعال هستند، افزود: ساماندهی و پیشگیری از آسیبها در اولویت برنامههای بهزیستی است و میخواهیم که از نظر روحی، اجتماعی و مالی افراد در معرض آسیب را به سرانجام خوبی برسانیم و این موضوع دغدغه مددکاران ما و کادر فعال در اورژانس اجتماعی است.
وی با بیان اینکه کارکنان بهزیستی در مقایسه با سایر مشاغل سختی کار بیشتری دارند، اما دستمزد مناسبی نمیگیرند، افزود: علیرغم پرداختیهایمان در ساختارهای سازمانی بهزیستی، اینها حقوق نیست، بلکه کمکهزینه است و امیدواریم دولت توجه ویژهای به این افراد داشته باشد.
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: طی سال گذشته در سه مرکز مداخله در بحران استان تهران، ۱۴۵۱ مورد پذیرش انجام شد.
وی با بیان اینکه در شش ماهه ابتدایی امسال یک هزار و ۱۰۷ نفر پذیرش شدند و این موضوع نشاندهنده گسترش کیفی خدمات است، ادامه داد: در شش ماهه امسال ۱۰۶ هزار مورد تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شد که ۲۲ هزار تماس مرتبط و ۸۴ هزار تماس نیز غیرمرتبط بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: همچنین در شش ماهه امسال ۳ هزار و ۲۲۵ مورد و در سال گذشته نیز ۵ هزار و ۴۰۰ مورد در خدمات سیار پذیرش شدند.
بیاتنژاد با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱۲ هزار مورد تماس با اورژانس اجتماعی داشتیم، تصریح کرد: ۵۶ هزار مورد از این تماسها مرتبط و ۱۵۵ هزار مورد غیرمرتبط بودند که باید برای افزایش آگاهی مردم از خدمات اورژانس تلاش بیشتری کنیم.
وی افزود: در حال حاضر ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان تهران وجود دارد که فقط ۳ مرکز در سطح یک فعالیت میکنند.
بیات نژاد گفت: باید حداقل ۱۵ مرکز در سطح یک فعال باشند و این امر مستلزم تزریق اعتبارات و تجهیزات است.
وی بیان کرد: گاهی نیمی یا بخشی از آسیبهای اجتماعی کشور در استان تهران متمرکز است، اما اعتبارات این استان را در توزیع استانی مناسب نمیبینند، در حالی که برای اشتغال، معیشت، مسکن و درمان در تهران تا ۱۰ برابر سایر استانها هزینه میکنیم.
انتهای پیام/