بر این اساس، به ترتیب شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، گمرک، بنیاد شهید، بیمه مرکزی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، وزارت اقتصاد، سازمان امور مالیاتی، سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی، سازمان بنادر و دریانوردی و پستبانک به ترتیب ۱۰ دستگاه برتر ارائهدهنده خدمات الکترونیکی احراز شدند.
همچنین انستیتو پاستور، سازمان حفظ نباتات، وزارت دادگستری، سازمان حسابرسی، سازمان اکتشافات مدنی، وزارت نیرو، سازمان فنی و حرفهای، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه ۱۰ دستگاه آخر (ضعیفترینها) در این فهرست هستند. ۲ دستگاه دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات و پژوهشگاه فضایی ایران با درخواست خود در این دوره ارزیابی نشدهاند که به معنی وضعیت ضعیف آنها است.
امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این نشست گفت: با هر دوره ارزیابی، کیفیت سرویسها بیشتر میشود و مردم با خدمات الکترونیک شهروندی بیشتر آشنا میشوند، همچنان که شهروندان اخیرا نتایج دو پروژه الکترونیکی کارت سوخت و یارانه (یارانه سبد حمایتی کالا) را دیدند.
وی ادامه داد: همچنین بانک مرکزی و شهرداری میتوانند بخش عمدهای از خدمات را روی GSB ارائه کنند. وی با اشاره به نتایج کلی این ارزیابی، گفت: در این دوره رشد ۲۰ درصدی شاخص خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی را شاهد بودیم. وی همچنین از تجمیع ۸ هزار و ۷۰۰ نوع مجوز مختلف در یک سامانه خبر داد و گفت: مجوزهای متعددی از جمله مجوز تأسیس کافیشاپ از طریق این سامانه قابل دریافت خواهد شد. دور پنجم این ارزیابی در آذرماه انجام میشود و تا پیش از پایان سال نتایج آن اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/