سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

راهبرد اساسی ما سازگاری با کم آبی است/توسعه‌ای پایدار است که با ظرفیت‌های زیست محیطی و آب محور همخوانی داشته باشد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: راهبرد اساسی ما سازگاری با کم آبی است ام از انتقال آب از دریای عمان هم حمایت می‌کنیم.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در دومین جشنواره ملی فناوری‌های آب نا متعارف و هشتمین نشست بین المللی G-wadi گفت: ساماندهی وضعیت آب و سازگاری با کم آبی همکاری تمام حوزه‌های اندیشه ساز و نظریه پرداز و خبرگان محلی و تشکل‌های قانونی صنعت و معدن و کشاورزی که ۸۶ درصد مصرف آب استان از همان کشاورزی است را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: جمعیت کلانشهر مشهد و حاشیه شهر مشهد از جمعیت چند استان بیشتر است و این جمعیت با پیامد‌های بسیار منفی در تمام حوزه‌ها در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان از۴۰ هزار کنتور حجمی که در کشور نصب شده، ده هزار کنتور متعلق به خراسان رضوی است گفت: ۸۵ درصد مصرف آب این استان از طریق منابع زیر زمینی تامین می شود.

علایی افزود: جمعیت مشهد در شصت سال گذشته از ۱۶ درصد به ۵۴ درصد جمعیت استان رسیده است ؛ ما ۵۴ درصد جمعیت استان را در هشت درصد مساحت استان جمع کردیم و در جایی که فقط نه و نیم درصد حجم آب استان را داراست.

وی تصریح کرد: در شرایطی که حسابداری آب برای شرکت آب و فاضلاب مشهد متری ۱۵۰۰ تومان در می‌آید و با ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود، اقتصاد آب روز به روز رو به تنزل می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: راهبرد ما سازگاری کم آبی است و حامی جدی انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی هستیم چون نمی توانیم به چگونگی پرسش تامین انتقال آب تا دو سال آینده پاسخ دهیم.
 
انتهای پیام//آ.ف
 

مدیریت سازگاری با کم آبی از جنس تامین نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.