سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاجی‌دلیگانی به باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد؛

دلیل از دستور کار خارج شدن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی چه بود؟

نماینده شاهین شهر دلیل از دستور کار خارج شدن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در زمان تصدی سیف را تشریح کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در گفت‌‌وگو با خبرنگارمجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره به تاخیر افتادن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، اظهار کرد: طبق تقاضای اقای لاریجانی تحقیق و تفحص از بانک مرکزی که مدتی پیش کلید خورده بود، این موضوع از دستور هفتگی کار مجلس خارج شد.

وی افزود: طبق آیین نامه رئیس مجلس فاقد چنین اختیاری است و یکی از محورهای اصلی طرح استیضاح لاریجانی نیز جلوگیری از تحقیق و تفحص مجلس از بانک مرکزی  و موارد این چنینی بود.

گفتنی است؛ احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس هم طی گفت‌وگویی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت که هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون اقتصادی در به جریان انداختن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی کم‌لطفی بسیاری می‌کنند و متاسفانه بانک مرکزی لابی قوی در مجلس شورای اسلامی دارد و همین امر باعث شده تا تحقیق و تفحص از این نهاد به تاخیر بیافتد.

شایان ذکر است؛ چندی پیش طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در زمان تصدی سیف در کمیسیون اقتصادی تصویب شد و بر همین اساس کمیسیون اقتصادی مجلس، تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته را در جلسه این کمیسیون مصوب کرد، اما با گذشت بیش از 4 ماه از زمان تصویب این موضوع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی هنوز به صحن علنی مجلس راه پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
توروخدا جلوی اختلاسگرا هر چه زودتر گرفته شود
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
معلومه چه خبره ؟ما رای به نمایندگان می دهیم تا جامعه را اصلاح کنند