سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان خبر داد:

بهسازی ۲۱ هزار مسکن روستایی در استان همدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی استان بهسازی شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن ظفری،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان در جلسه اعضای شورای اداری شهرستان ملایر گفت: از مجموع اعتبارات و تسهیلات بهسازی و بازسازی مسکن روستایی ۱۸۷ میلیارد تومان به شهرستان ملایر اختصاص یافت که امسال رشد قابل ملاحظه‌ای در تخصیص اعتبارات عمرانی داشتیم.

او با بیان اینکه برای ۷۰ درصد واحدهای خسارت دیده در ملایر قرار داد بسته شده است  افزود: حدود یک‌هزار و ۲۶۴ واحد از ۱۲ هزار فقره سهمیه بهسازی و از ۹ هزار فقره بازسازی ارزیابی شده، حدود یک‌هزار و ۷۶۴ واحد مختص ملایر است که در این حوزه استان همدان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان ادامه داد پارسال سقف اعتبارات طرح‌های عمرانی استان از محل استانی و ملی و قیر اعتباری حدود ۸۳ میلیارد تومان بود که صد درصد آن تخصیص یافت و رقم این اعتبارات در سال جاری به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

ظفری توجه دولت به بخش روستایی را ویژه دانست و گفت: سهم ملایر از این اعتبارات قابل ملاحظه است که امیدواریم در گذر زمان بتوانیم این اعتبارات را جذب کنیم.

او ادامه داد: از محل اعتبارات ملی امسال چهار میلیارد تومان برای بازسازی طرح‌های عمرانی به شهرستان ملایر اختصاص یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: افزون بر این تاکنون هشت میلیارد تومان اعتبار از محل ملی، استانی و قیر اعتباری به این شهرستان اعلام شد که تخصیص قیر اعتباری تاکنون ۳۰ درصد است و در صورت تخصیص، رقم این اعتبارات به بیش از ۱۲ میلیارد تومان می‌رسد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر هم گفت: در خسارت سیلاب فروردین امسال هشت هزار واحد خسارت دیده در این شهرستان ارزیابی شد که یک هزار و ۷۲۱ واحد ساخت مجدد  و ۲ هزار واحد تعمیری تشخیص داده شد.

داود سوری افزود: تاکنون برای یک هزار و ۷۲۱ واحد پرونده تشکیل شده که عملیات اجرایی این واحد‌ها در حال پیگیری و اجرا است.

او با بیان اینکه تمامی واحد‌های احداثی به بانک‌های عامل معرفی شده اند ادامه داد: حدود ۷۰ درصد این واحد‌ها موفق به عقد قرارداد شده اند و مابقی مساعدت و همکاری بانک‌ها را می‌طلبد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر اظهار داشت: تمامی واحد‌های تعمیری نیز به بانک معرفی شده‌اند و عملیات تعمیر آن‌ها به اتمام رسیده است.

سوری افزود: در کنار بازسازی، مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز با سهمیه یک هزار و ۲۶۴ واحد در حال معرفی به بانک و پیگیری است.

او سهمیه بازسازی مسکن روستایی این شهرستان را ۱۳۶ میلیارد تومان و طرح ویژه مقاوم‌سازی را ۵۱ میلیارد تومان و در مجموع ۱۸۷ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: از محل قیر اعتباری سال گذشته ۲۵ طرح تعریف شد که ۱۹ طرح آن اجرا و آسفالت آن‌ها به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/ا

 سرعت یافتن اجرای طرح های بازسازی مسکن روستایی در استان همدان 

برچسب ها: وزارت مسکن ، روستاها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.