سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبس پتانسیل‌هایی دارد که نه تنها برای منطقه بلکه برای کشور می‌تواند مفید باشد

طبس پتانسیل‌هایی دارد که نه تنها برای منطقه بلکه برای کشور می‌تواند مفید باشد و لازمه توسعه و پیشرفت آن کنار گذاشتن اختلافات و همراهی و همدلی مردم و مسئولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ طلائی‌مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در نشست فعالان بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن گفت : طبس پتانسیل‌هایی دارد که نه تنها برای منطقه بلکه برای کشور می‌تواند مفید باشد و لازمه توسعه و پیشرفت آن کنار گذاشتن اختلافات و همراهی و همدلی مردم و مسئولان است.

وی افزود: در طبس گردش مالی و بانکی، گردشگری و صنایع و معادن بسیار خوبی داریم اما به آنچه که باید رسیده باشیم نرسیده‌ایم اما خوشبختانه در چند سال اخیر با کنار گذاشتن اختلافات و همراهی کردن همه گروه‌ها در مسیر توسعه قدم گذاشته‌ایم.

طلایی مقدم  با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در طبس گفت: صنایع جوار معدنی، صنایع جوار ریلی، گردشگری، توریسم، صنایع دستی، دامداری، دامپروری و کشاورزی از جمله ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان است که لازمه محقق شدن این مهم وفاق، عزم ملی و همراهی و همدلی تمامی مردم و مسئولان شهرستان است.

محمود امینی عضو شورای شهر و نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان تصریح کرد: طبس پتانسیل‌هایی دارد که نه تنها برای منطقه بلکه برای کشور می‌تواند مفید باشد.

سیدحسین مرعشی فعال اقتصادی کشور نیز در این نشست، شهرستان طبس را پیشرو و فعال دانست و گفت: توسعه را انسان‌ها رقم می‌زنند و طبس نیز منابع خوبی دارد حتی اگر منابع هم نباشد انسان‌های بزرگ و کوشا می‌توانند با خلق ایده توسعه و آبادانی منطقه را رقم بزنند.

وی افزود: اصل در توسعه و اراده انسان‌ها است و وفاق و همدلی و همراهی که در طبس وجود دارد نشان درایت شماست که با وجود اختلاف سلیقه در نگرش سیاسی در مسائل توسعه‌ای اختلافات را کنار گذاشته‌اید.

مرعشی بیان کرد: باید فرصت‌ها را در اختیار افراد بگذاریم و در طبس امکان آب و خاک و کشاورزی وجود دارد و اشکال کار کشاورزی این است که ارزش آب را صفر در نظر می‌گیرند و این غلط است و باعث زیان‌های فراوانی شده است.

وی گفت: اعتقاد دارم در اقتصاد کشاورزی ایران قیمت پایه آب را باید یک دلار در نظر بگیریم و براین اساس محصولات باصرفه اقتصادی را کشت کنیم.

مرعشی احداث گلخانه‌های مدرن را گامی موثر در جهت افزایش تولید، اشتغالزایی و کاهش مصرف آب دانست و از مسئولان طبس خواست تا پایان سال 97 یک درصد از سطح زیرکشت را به کاشت گلخانه‌ای تبدیل کنند.

انتهای پیام/ ک

کنار گذاشتن اختلافات لازمه توسعه و پیشرفت است

برچسب ها: استاندار ، فرماندار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.