سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری آمار منابع و مصارف آب در استان کرمان

آمار برداری از منابع ومصارف آب سطحی وزیر زمینی استان کرمان شامل چاه، قنات، چشمه، سردهنه و... با مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان وبا کمک مشاور در حال اجراء است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، الیاس سلاجقه مدیر منابع آب شهرستان کرمان در باغین با اعلام این خبر گفت:طرح آماربرداری از منابع ومصارف زیر زمینی در بخش‌های راین، ماهان وباغین از توابع شهرستان کرمان که از ابتدای آبان ماه آغاز شده است ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت:این طرح به منظور دستیابی به اطلاعات مربوط به بیلان منابع آب در محدود‌های مطالعاتی وشناسائی دقیق پتانسیل وظرفیت‌های موجودوبرنامه ریزی برای تامین نیاز‌های آینده منابع ومصارف آب استان وشهرستان کرمان تا پایان سال اجراء می‌شود.

وی گفت: در منطقه باغین ۱۶۸ حلقه چاه در لیست آمار برداری است که تقریبا انجام شده است ودر حال حاضر در منطقه ماهان و راین در حال انجام است.

مسعود سکوت مدیر پروژه آماربرداری شرکت مهندسان مشاورکاواب در استان کرمان ، نحوه ثبت آمار را برای اولین بار با استفاده از نرم افزار به جای کاغذعنوان کرد وگفت:تعداد ۴۰ اکیپ آمار بردار در استان در دوره‌های ۲ ماه شرکت و آموزش‌ها را فرا گرفتند.

وی گفت:شروع عملیات صحرایی از تیرماه ۹۷ وپیش بینی می شود اردیبهشت ماه ۹۸ در استان به اتمام برسد و پیشرفت فیزیکی در استان ۴۰ درصد بوده است.

مدیر پروژه آمار برداری استان به اهمیت این آمار برداری اشاره کرد وگفت:با توجه به بحران شدید آب در سطح کشور وبه خصوص استان کرمان، آمار برداری از اهمیت بالایی برخور دار است.

انتهای پیام/ی

آمار برداری از منابع آبی استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.