سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بابل میزبان رقابت‌های کشتی آزاد باشگاه‌های جهان

پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان ۲۲ و ۲۳ آذرماه امسال در سالن دانشگاه آزاد اسلامی بابل به صورت تیم به تیم برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان روز‌های ۲۲ و ۲۳ آذر در سالن دانشگاه آزاد اسلامی بابل به صورت تیم به تیم برگزار می‌شود و تماشای این مسابقات برای علاقمندان به کشتی رایگان است.

تیم‌های بیمه رازی بابل و پاس ستارگان ساری تیم‌های اول و دوم رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد سال ۹۷ ایران، مجوز حضور در این مسابقات را دارند.

کشور‌های اوکراین، گرجستان، ترکیه، هند، قرقیزستان و مجارستان تاکنون برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده اند.

مسابقات بر اساس مقررات جام جهانی کشتی آزاد سال ۲۰۱۸ در ۱۰ گروه وزنی بزرگسالان در اوزان ۵۲ تا ۵۷-۶۱-۶۵-۷۰-۷۴-۷۹-۸۶-۹۲-۹۷-۱۲۵ کیلوگرم با ۲ کیلوگرم ارفاق وزن صورت می‌گیرد.

در صورتیکه تیم‌های شرکت کننده کمتر از ۶ تیم باشد، مسابقات در یک گروه، بین ۶ تا ۱۰ تیم، در ۲ گروه و بیش از ۱۰ تیم، در قالب ۴ گروه برگزار می‌شود.

در صورتیکه مسابقات در چهار گروه برگزار شود، تیم‌های اول هر گروه به ترتیب گروه بندی گروه‌های (ِ A/B/C/D) با یکدیگر رقابت مرحله نیمه نهایی را برگزار می‌کنند و تیم‌های برنده رقابت فینال را برگزار می‌کنند.

همچنین تیم‌های بازنده رقابت‌های نیمه نهایی، مسابقات سوم و چهارمی را برگزار می‌نمایند. تیم‌های دوم هر گروه به همین ترتیب برای تعیین رده بندی پنجم تا هشتم رقابت خواهند کرد. تیم‌های سوم هر گروه نیز به همین ترتیب برای تعیین تیم‌های نهم و دهم رقابت را برگزار می‌نمایند.

مقررات فنی مسابقات طبق آخرین مقررات جام جهانی سال ۲۰۱۸ می‌باشد و کشتی گیران می‌بایست قبل از وزن کشی تحت معاینات پزشکی قرار گیرند.

هر تیم می‌تواند حداکثر ۲ کشتی گیر خارجی در ترکیب تیم داشته باشد و ترانسفر آن باید مطابق مقررات اتحادیه جهانی کشتی انجام شود.
حداقل تعداد نفرات هر تیم برای شرکت در مسابقات، ۶ کشتی گیر خواهد بود.

هر کشور می‌تواند با بیش از یک باشگاه در مسابقات شرکت نمایند، اما باشگاه‌ها می‌باید از سوی فدراسیون ملی معرفی شوند.
کشتی گیران باید حداقل دارای ۱۸ سال در سال ۲۰۱۸ باشند. کشتی گیرانی که ۱۸ سال سن دارند می‌بایست گواهی پزشکی و رضایت نامه برای شرکت در گروه سنی بزرگسالان را به همراه داشته باشند.

کشتی گیران تنها در اوزانی که در آن وزن کشی می‌شوند باید کشتی بگیرند. در زمان وزن کشی، این انتخاب را دارند که یک وزن بالاتر کشتی بگیرند، هر تیم می‌تواند ۲ کشتی گیر برای هر وزن معرفی نماید. تنها کشتی گیرانی که حداقل وزن آن‌ها ۹۷ کیلوگرم بالاتر باشد می‌توانند در ۱۲۵ کیلوگرم کشتی بگیرند.

وزن کشی در صبح هر ۲ روز با ۲ کیلوگرم ارفاق، برگزار می‌شود.

به گزارش فدراسیون کشتی، یک سایت روس از حضور ماگومد قربان علی اف قهرمان کشتی آزاد جهان در وزن ۷۰ کیلوگرم و احمد گادجی ماگمدوف دارنده مدال برنز جهان در وزن ۷۹ کیلوگرم در ترکیب تیم بیمه رازی بابل در جام باشگاه‌های جهان خبر داده است.
انتهای پیام/آ

بابل، آماده برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد باشگاه‌های جهان

برچسب ها: کشتی ، وزارت ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.