سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار برگزار می شود

همایش پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار با هدف آموزش و شناخت آسیب‌ها و خطراتی که محیط کار به کارگران وارد می‌کند توسط انجمن صنفی ایمنی و بهداشت خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدجواد حیدری رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری مسئولان ایمنی و بهداشت خراسان رضوی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه این همایش در  ۲۱ آذر ماه ۹۷ در سالن تلاش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی برگزار می‌شود، گفت: همایش پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار در راستای بالا بردن توان علمی مسئولان ایمنی که در کارگاه‌ها مشغول به‌کار هستند برگزار می‌شود که شامل دوره بازآموزی و تکمیلی نیز هست.

وی با اشاره به اینکه ۸۸ درصد حوادث به‌دلیل رفتار ناایمن در کارگاه‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان همایش، مسئولان ایمنی کارگاه‌های ساختمانی، متخصصان و کارشناسان حوزه‌های ایمنی و بهداشت هستند.

حیدری با بیان اینکه انجمن صنفی مسئولان ایمنی و بهداشت خراسان رضوی اولین انجمن فعال با این عنوان در سطح کشور است، ادامه داد: پیمانکاران حقیقی و حقوقی با شرکت در مناقصات باید گواهینامه‌ای را از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خود دریافت نمایند تا به عنوان مسئولان ایمنی زیرمجموعه انجمن‌های صنفی ایمنی و بهداشت قرار گیرند.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری مسئولان ایمنی و بهداشت خراسان رضوی با اشاره به اینکه این همایش از اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ تاکنون  ۹ بار با اهدافی متفاوت برگزار شده است، گفت: مسئولان ایمنی تأیید صلاحیت شده در مشهد ۲ هزار نفر هستند که از ۶۰۰ نفر از آن‌ها برای همایش ۲۱ آذر ماه امسال دعوت شده است.

وی افزود: شرکتی که می‌خواهد تأییدیه صلاحیت ایمنی و بهداشت را بگیرد باید کارگران آن یک دوره ۸ ساعته را فرا بگیرند و اگر کسی این دوره را نگذراند، گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی برای آن شرکت صادر نشده و عضویتش در سامانه معوق می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه برای کارکنانی که به‌طور مستقیم با دستگاه‌ها کار می‌کنند آموزش‌های روزانه و مستمر در نظر گرفته شده است، ادامه داد: کارفرما‌ها به لحاظ قانونی موظف به تأمین لوازم حفاظت فردی در محیط کار هستند و اهمیت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای کار بمنظور پیشگیری و کاهش عوارض فردی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از بیماری‌ها و سوانح محیط کار بسیار مهم بوده که کارفرما‌ها باید توجه جدی نسبت به این مسئله داشته باشند.

انتهای پیام //ف. ش
 

88 درصد حوادث در کارگاه‌ها رخ می‌دهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.