سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ابزار نقاشان هنر است اما کمتر کسی ما را می‌شناسد

یک هنرمند نقاش گفت: زبان و ابزار ما هنر است و باید با این ابزار فرهنگ و زبان مادری خود را به جهانیان معرفی کنیم.

داوود قنبری طراح و نقاش ایرانی، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حضور خود در نمایشگاه هنرمندان معاصر ایران با نام «در جستجوی خود» اظهار کرد: من مقیم پاریس هستم؛ اما تمامی آثارم ایرانی است و سعی کردم به هنر ایرانی و نقاشی‌های نگارخانه‌ای پایبند باشم. البته به هیچ عنوان مدرنیته را دور نمی‌ریزم، منتها وقتی از ایران رفتم با کوله‌باری از خاطرات رفتم. همیشه در خلوت و در جمع دوستانم یه یاد ایران بودم. همیشه آثارم را با یک شعر حافظ شروع کردم و شاید وقت رفتن هم با یک شعر از مولانا به پایان برسانم.

وی در ادامه بیان کرد: همیشه آثار ایرانی و هنر ایرانی از دغدغه‌ها و شاخصه‌‎های ذهنی من است؛ البته به هنر غرب و مدرن علاقه دارم اما اصالت و تحصیلات من در عرصه هنر ایرانی است و به شدت به آن عشق می‌ورزم.

قنبری با اشاره به آثار خود در نمایشگاه «در جستجوی خود» گفت: این آثار به موضوعات مختلفی می‌پردازد و بیشتر درباره عجایب مخلوقات است. اکثر آثار من بیشتر با مضمون تضاد بهشت و جهنم است و بیشتر جنبه‌های مثبت و منفی را در کنار هم به نمایش می‌‎گذارد. سعی می‌کنم هنر مدرن و سنتی را کنار هم نشان دهم و به تعادلی نسبی برسانم.

این طراح و نقاش ایرانی درباره برپایی نمایشگاه هایی این چنین گفت: باید برگزاری نمایشگاه ها بیشتر باشد و هنرمندان خودشان را بیشتر نشان دهند. شاید یکی مثل من که تمام زندگی اش را برای هنر گذاشته است، کمتر کسی بشناسد و البته نباید تعصبی هم داشت؛ اما زبان و ابزار ما هنر است و باید این فرهنگ و زبان مادری را به جهان نشان دهیم. من همیشه ترجیح دادم ابتدا خودم و فرهنگم را بشناسم و پس از آن به سمت و سویی دیگر گرایش پیدا کنم.

قنبری در پایان درباره حضور جوانان در عرصه هنر ایرانی یادآور شد: امروز جوان‌ها در عرصه هنر ایرانی به خوبی خودشان را نشان دادند، البته هنوز کم است و جای کار بیشتری دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.