سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل هزار و ۳۰۰ دانش آموز در مدارس استثنائی خراسان شمالی

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان شمالی گفت: هم اکنون هزار و ۳۰۰ دانش آموز در مدارس استثنائی استان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی متقیان رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان شمالی گفت: تعداد یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز در مدارس استثنائی استان مشغول به تحصیل هستند که شامل ۵۰۰ دانش آموز دختر و ۸۰۰ دانش آموز پسر است.

وی افزود: هم اکنون در خراسان شمالی ۳۷ مدرسه روستایی ، ۱۶ مدرسه شهری ، ۱۲ مدرسه اختلالات یادگیری در حال خدمات دهی به دانش آموزان استثنایی هستند.

متقیان گفت: در سال جاری دو مدرسه جدید استثنایی در شهر‌های صفی آباد و اسفراین افتتاح شد.

وی با بیان این که ۳۶۰ معلم در مدارس استثنائی خراسان شمالی تدریس می‌کنند ، افزود: از این تعداد ۲۲ مربی در حوزه توانبخشی و بقیه در حوزه آموزش مشغول به فعالیت هستند ، که مربیان توانبخشی امور کاردرمانی، گفتار درمانی و شنوایی سنجی را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: تعداد مربیان توانبخشی پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست، اما باتوجه به برنامه ریزی که انجام شده، به همه‌ی دانش آموزان خدمات داده می‌شود.

متقیان بیشترین تعداد دانش آموزان استثنائی استان را در گروه کم توان ذهنی عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد دانش آموزان کم توان ذهنی، ۱۱ درصد چند معلولیتی، پنج درصد آسیب دیده شنوایی، دو درصد جسمی حرکتی، دو درصد بینایی و یک درصد با طیف اتیسم مواجه هستند.

وی افزود: دو هزار دانش آموز استثنائی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند ، اما نیاز به مناسب سازی برای آنان وجود دارد، اما هدف از حضور این دانش آموزان در مدارس عادی ، تلفیق و یکپارچه سازی دانش آموزان است.

وی گفت: در پیش دبستانی نیز ۲۲۸ دانش آموز وجود دارد که تلاش می‌شود در مرحله اول و ورود این دانش آموزان به مدارس اقدامات مناسبی انجام می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان شمالی رفت وآمد و وسیله ایاب و ذهاب، هزینه‌های بالای توانبخشی، خرید ملزومات و هزینه‌های درمانی بالا را از مشکلات اساسی این دانش آموزان خواند و گفت: هیچ هزینه‌ای برای حضور این دانش آموزان در مدرسه از خانواده‌ها دریافت نمی‌شود و ۷۰ درصد هزینه‌های ایاب و ذهاب توسط آموزش و پرورش استثنائی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته مبلغ ۵۰ میلیون تومان از فاکتور‌های پزشکی دانش آموزان توسط سازمان و ۵۰ میلیون تومان توسط خیرین پرداخت شد.

متقیان در ادامه گفت: خراسان شمالی دارای دو مدرسه شبانه روزی استثنایی است که مدرسه پسرانه چهار سال پیش و مدرسه دخترانه سال جاری به بهره برداری رسید و ۷۰ دانش آموز دختر و پسر در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ ب

فعالیت ۳۶۰ معلم درمدارس استثنائی خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.