سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسبادها پنجمین اثر جهانی خراسان جنوبی می شود

باغ و عمارت اکبریه، بیابان لوت، قنات بلده و حوله بافی خراشاد در فهرست جهانی ثبت شده و حالا پرونده آسبادهای خراسان جنوبی برای ثبت در میراث جهانی در دست تهیه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رمضانی ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  گفت: خراسان جنوبی به دلیل واقع شدن در مسیر بادهای 120 روزه صاحب تعداد زیادی آسباد در شهرستانهای نهبندان، قاین و درمیان است.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی آسبادهای استان مورد تایید یونسکو قرار گرفته است، گفت: تا 3 ماه آینده پرونده این اثر در کشور تدوین و پس از ارزیابی، تحویل یونسکو می شود.

رمضانی با اشاره به اینکه در صورت ثبت جهانی این اثر، آسبادها پنجمین اثر جهانی خراسان جنوبی خواهد بود، گفت: با این ثبت، خراسان جنوبی رکوردار تعداد آثار جهانی در شرق کشور می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به برگزاری سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی به میزبانی بیرجند با حضور 148 هنرمند و 28 استان اشاره کرد و گفت: اسقبال مردم و رضایت غرفه داران از فروش محصول در این نمایشگاه بسیار زیاد بود.

رمضانی با بیان اینکه امسال به لحاظ تعداد حضور استانها و کیفیت و کمیت صنایع دستی افزایش داشته ایم، گفت: در بررسی های انجام شده استانها غرفه چاروق دوزی خراسان شمالی بهنرین غرفه و در بخش شهرستانی هم غرفه های قاین، خوسف و بشرویه عنوان برتر را به خود اختصاص دادند.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور ، دیماه امسال در قاین خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم با اشاره به اینکه گردشگری فرصتی برای توسعه استان است، گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم که در کنار جذب گردشگر، از انجام حرکات خارج از عرف برخی گردشگران به خصوص در مناسبتهای خاص جلوگیری شود.

علوی مقدم گفت: قرار است راهنماي تورهای گردشگری به استان دعوت شوند تا علاوه بر بازدید از ظرفیتهای استان،با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این منطقه آشنا شوند تا کمتر شاهد وقوع برخی حرکات خارج از عرف مردم استان باشیم.

انتهای پیام/ک

آسبادهای خراسان جنوبی در مسیر جهانی شدن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.