سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت۴۰۰ گروه جهادی در اصفهان

رئیس بسیج سازندگی اصفهان گفت: در حال حاضر ۴۰۰ گروه جهادی و فعال در سطح استان وجود دارد که در بخش های فرهنگی، بهداشتی، معیشتی، اقتصادی، اشتغال زایی و کشاورزی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ احسان‌الله رضاپور رئیس بسیج سازندگی اصفهان اظهار داشت : بسیج سازندگی استان اصفهان علاوه بر برنامه های مصوب سالانه در خصوص خدمت رسانی و محرومیت زدایی، فوق برنامه هایی نیز دارد که در بحث کمک به دولت انجام وظیفه می کند.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس ، بسیج سازندگی در موضوع کمک به دولت در طرح های کوچک و زود بازده ، محرومیت زدایی ، عام المنفعه و غیر انتفاعی موظف شده است و در این راستا برنامه های خوبی در حال اجرا است.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان گفت:  طرح های بیابان زدایی در ۱۲ هزار هکتار از بیابان های استان اصفهان ، در پنج منطقه آران و بیدگل ، برخوار ، نائین ، شرق اصفهان و خورو بیابانک انجام شده که بیش از  دو میلیون و ۲۰۰ هزار اصل نهال از گونه های گز، قره داغ، آتری پلکس و تاغ کاشته شده که بسیار ثمربخش بوده است.

سرهنگ رضاپور با اشاره به مبارزه با ریزگردها و شن های روان شهر اصفهان که سالانه باعث آلودگی هوا و حرکت شن ها به سوی شهر است ، تصریح داشت : مرکز  این ریزگردها دشت های سگزی بوده که ۴۰۰ هکتار در سال گذشته و ۳۰۰ هکتار در حال حاضر، کشت انجام شده است که ۹۸ درصد رشد سبز را شاهد بوده ایم که به زودی تحویل منابع طبیعی خواهد شد.

وی بیان داشت: با موضوع ریز گردها در استان خوزستان هم ورود پیدا کرده ایم و در سال گذشته با تمام معارضینی که وجود داشت نزدیک به ۲۳ هکتار با تمام سختی ها به عنوان آزمایشی انجام شده و دو هزار هکتار پیشنهاد داده ایم، منتظر توافق مسئولان هستیم تا بتوانیم فعالیت چشمگیری در این زمینه داشته باشیم.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان همچنین افزود: در مباحث اقتصاد مقاومتی و با توجه به سال حمایت از کالای ایرانی فعالیت های خوبی انجام شده است که در همین ارتباط ۳۶۰ نشست فرهنگی به منظور نحوه استفاده از کالای ایرانی برگزار شد و نزدیک به ۳۵ هزار نفر از این جلسات بهره برده اند.

سرهنگ رضاپور گفت: در حال حاضر ۴۰۰ گروه جهادی و فعال در سطح استان اصفهان وجود دارد که در بخش های فرهنگی، بهداشتی، معیشتی، اقتصادی، اشتغال زایی و کشاورزی فعالیت می کنند و با توجه به سیاست های سپاه و کشور، فعالیت های بسیج سازندگی در حال حاضر حول محور کشاورزی ، آب و اشتغال است.

وی همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: امسال با وجود  بضاعت کمی که وجود داشته بیش از۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است  و بر این اساس ۳۵۰ طرح اقتصاد مقاومتی راه اندازی می شود که پیش بینی ما این است که این تعداد طرح برای یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

انتهای پیام/م

بیابان زدایی ۱۲ هزار هکتاری در اصفهان

برچسب ها: سپاه ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.