سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز دانشجو حاصل مبارزاتی ریشه دار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ۱۶ آذر روز دانشجو برخلاف برخی باورها، برآمده از هیجان کاذب یک عده دانشجوی جویای نام نبود بلکه نتیجه و حاصل یک روند مبارزاتی ریشه دار است که با شهادت سه جوان، جاودانه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،مجید خورشیدی روز یکشنبه با گرامیداشت روز دانشجو افزود: دانشگاه محلی برای آموختن و کسب آمادگی برای فردای خدمت به جامعه است.

وی بیان کرد: دانشجو در دانشگاه تمرین تصدی و مدیریت اموری که در جامعه به عهده خواهد گرفت و مشق زیست اجتماعی می کند.

خورشیدی تصریح کرد: در دانشگاه است که دانشجو برای ایفای نقش خود در زندگی اجتماعی، مقتضیات و الزام های مردم سالاری را می آموزد و در این مسیر به دلیل اقتضائات سنی، تحصیلی و محیطی پیشگامی تحولات اجتماعی را بر عهده می گیرد. 

وی با بیان اینکه ایران معاصر در روند توسعه خود گواهی بر پیشگامی قشر دانشجو است، گفت: توسعه به معنای یک حرکت منتظم، جلودارانی را می طلبد که تحرک، پویایی، توان جهت شناسی، انگیزه و خلاقیت لازم را داشته و در این مسیر دانشجو و دانشگاهیان بهترین قشر به شمار می روند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: در همه جوامع، همواره دانشجو به عنوان منتقد تیزبین و ژرف اندیش قدرت مطرح است و بدیهی است قدرت اگر نقد نشود و مورد سوال قرار نگیرد به انحراف مبتلا می شود.

خورشیدی تاکید کرد: ما امروز در دانشگاه ها بیش از هر زمان دیگری به ایجاد فضای امن و امکان بروز و ظهور دیدگاه های مخلتف نیاز داریم.

وی یادآور شد: بدون تردید مشارکت مسئولانه و نقادانه همه قشرها بویژه دانشجویان راه گشای حل مشکلات و روشنگر مسیر توسعه و پیشرفت کشور است از این رو بر ما مسئولان فرض است که نقدها را بشنویم و اشکال ها را برطرف کنیم و بپذیریم هیچ کدام از ما مصون از خطا و لغزش نیست.

خورشیدی خاطرنشان کرد: دوران دانشجویی پر نشاط، آزاد از بسیاری از دغدغه های دیگران، زمان دوستی های ماندگار، خلاقیت های ستودنی، قلم های روان، فکرهای بلند و در یک کلام بهترین دوران زندگی است. 

وی یادآور شد: روز دانشجو روز قلم های روان و تیز، اندیشه های بلند و خلاق، روز ارج نهادن به جایگاه والای فرزانگی و خردورزی و روز تاکید بر مطالبات عدالت جویانه است.

انتهای پیام/م

دانشجو به عنوان منتقد تیزبین و ژرف اندیش قدرت مطرح است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.