وی با بیان به اینکه حمل این بار به شکل ترکیبی صورت میگیرد، افزود: در این زمینه باید مجری قیمت را اعلام و برای احداث خطوط آنتنی با شرکت فراسان به نتیجه برسیم.
مدیرکل راهآهن فارس با بیان اینکه این اداره کل برنامههای متعددی برای شناسایی بارهای استان در دست اجرا دارد افزود: با شناسایی بارهای ریل پسند، رایزنیهای متعددی با صاحبان بار انجام دادهایم که از جمله موارد مورد مذاکره، حمل خاک نسوز توسط ریل است.
ولدی با بیان اینکه سالانه حدود ۱.۵ میلیون تن از این مواد بین شهرهای آباده، میبد و اردکان و یزد در حال جابهجایی است، اضافه کرد: در تلاش هستیم برای اولین بار بتوانیم این بار را روی ریل بیاوریم؛ وی با بیان اینکه حمل سالانه بالغ بر ۲ میلیون تن بار پتروشیمی از شیراز به بندرعباس نیز در دستور کار راهآهن فارس قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال ۱۰۰ هزار تن از بار این پتروشیمی از طریق ریل حمل شود.
ولدی همچنین با اشاره به اینکه این بارها را میتوان به آسیای میانه نیز حمل کرد، گفت: اگر واگنهای لازم از کشور ترکمنستان به ایران منتقل شود میتوانیم بار پتروشیمی را هم به آسیای میانه بفرستیم.
مدیرکل راهآهن فارس از احداث سیلوی گندم در ایستگاه راهآهن سیوند خبر داد و گفت: با احداث این سیلو، قادر خواهیم بود حدود ۲۵۰ هزار تن جابهجایی گندم از سیوند به مقاصد یزد و سیستان و بلوچستان و هشتگرد و اصفهان داشته باشیم، در سال جاری تاکنون قریب ۲۵ هزار تن گندم را جابهجا کردهایم و امیدواریم امسال حداقل معادل سال گذشته جابهجایی گندم داشته باشیم.
وی در مورد عملکرد بخش باری این اداره کل از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه گفت: طی این مدت حدود ۴۴ هزار و ۴۶۳ تن بار توسط ۷۶۳ دستگاه واگن بارگیری شده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۳۰۰ درصدی یا به عبارتی ۱۳ برابری خبر میدهد.
مدیرکل راهآهن فارس با یادآوری اینکه این اداره کل طی این مدت ۳۸ هزار و ۱۸۵ تن تخلیه بار داشته افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۳۲ درصدی دارد.
ولدی با بیان اینکه اداره کل راهآهن فارس در تن کیلومتر مرزی نیز رشدی ۱۷۹ درصدی داشته است اضافه کرد: تعداد واگنهای بارگیری شده در این اداره کل از ۷۲ به ۷۶۳ دستگاه رسیده که نشان دهنده رشد تقریبی ۱۰ برابری در تعداد واگن است.
انتهای پیام/