سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای یازده طرح آبخیزداری در استان اردبیل

نماینده مردم اردبیل نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اجرای یازده طرح آبخیزداری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  محمد فیضی، نماینده مردم اردبیل نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در دیدار با بهره برداران حوزه آبخیز سقز چایی شهرستان نمین افزود: سال گذشته 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مدیریت آبهای سطحی و عملیات آبخیزداری در کشور اختصاص یافته که خوشبختانه در استان اردبیل در 11 حوزه آبخیز در تمامی شهرستانهای استان اردبیل با جدیت تمام عملیات آبخیزداری در حال اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه  بحث اصلی در آبخیزداری حفظ خاک است گفت: وقتی کیفیت خاک حفظ شود پوشش گیاهی مستقر می‌شود که بر روی حل معضل آب تأثیر بسزایی خواهد داشت.

عضو و سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با اجرای عملیات آبخیزداری در آینده نزدیک شاهد تحولات عظیمی در بحث حفظ خاک و جلوگیری از رسوب و تغذیه سفره های زیر زمینی در استان و منطقه خواهیم بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: استان اردبیل یکی از استان های پیشرو در اجرای عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی بوده و مشارکت مردمی و بهره برداران را یکی از عوامل موفقیت در اجرای این طرح عنوان کرد.

شهامت هدایت افزود: در حال حاضر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بسیج تمامی امکانات و مشارکت بهره برداران در تمامی شهرستان های استان در 11حوزه آبخیز عملیات اجرایی آبخیزداری و آبخوانداری را با جدیت تمام اجرا می کند.

وی افزود: عملیات بیولوزیکی از قبیل نهال کاری، بذرپاشی و کپه کاری و حفاظت و قرق و کنتور فارو بصورت 100درصد در این 11 حوزه آبخیز اجرا شده است.

انتهای پیام/ع

بازدید از پروژه های آبخیزداری استان اردبیل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.