سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

پرهزینه بودن سایر روش‌ها عامل گسترش پیامک‌های تبلیغاتی/ ایجاد پوشش اینترنت پرسرعت مسیرهای ریلی تا پایان سال آینده


فلاح جوشقانی پرهزینه بودن مسیرهای تبلیغاتی سایر شرکت‌ها را عامل گسترش مسیرهای ارزان‌قیمتی مانند ارسال پیامک‌ دانست.


به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه تکمیل پوشش نسل 4 تلفن همراه بین همراه‌اول و شرکت راه‌آهن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تلاشیم تا پایان سال آینده پوشش اینترنت پرسرعت شبکه ریلی را اجرایی کنیم و برای تحقق این هدف اپراتورها باید بر اساس پروانه‌ای که دارند، برای پوشش‌دهی اینترنت پای کار بیایند و اقدامات لازم را اجرایی کنند.

فلاح جوشقانی افزود: بحث دیگر این است که علاوه بر تعهداتی که دارند، بحث‌های اقتصادی هم حاکم می‌شود و در جلساتی که با مدیران همه اپرتورهای مختلف داشته‌ایم، مقرر شد از ظرفیت‌های ارتباطی بسیار خوب فعلی استفاده کرده و پوشش ریلی را تقویت کنیم؛ البته هم‌اکنون در مسیرهای ریلی پوشش‌دهی اینترنت داریم اما قاعدتاً پوشش مخصوص ریل نیست.

معاون وزیر ارتباطات افزود: در حال حاضر از پوشش‌دهی اینترنت جاده‌هایی که در کنار مسیرهای ریلی واقع شده‌اند، استفاده می‌شود و اپراتورها باید به فکر فراهم کردن پوشش‌دهی مناسب اینترنت پرسرعت باشند و در جلسات متعددی با مسئولان راه آهن و بخش‌‌های فنی اپراتورها و همچنین سازمان تنظیم مقررات درباره بحث ایجاد پوشش ریلی برای اینترنت پرسرعت گفتگو و تبادل نظر داشته‌ایم و بحث طرح تجاری نهایی شده و اپراتور همراه اول قرار است آن را پوشش دهد.

وی تأکید کرد: با ایجاد پوشش اینترنت پرسرعت در شبکه ریلی می‌توان با ابزارهایی چون رومینگ، پوشش‌دهی برای سایر اپراتورها را نیز ایجاد کرد و رضایت مسافران را با افزایش کیفیت ارتقاء داد.

فلاح جوشقانی اضافه کرد: برای مدیریت و کنترل  پیامک‌های تبلیغاتی سامانه‌هایی ایجاد شده و همچنین می‌توان به بهره‌مندی از هوش مصنوعی و سایر بحث‌های ارزیابی اپراتورها برای شناسایی پیامک‌ها اشاره کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی یادآور شد: پیامک‌های تبلیغاتی فعلی 2 دسته هستند که از طریق شرکت‌های حقوقی با سرشماره‌های مشخص برای مردم ارسال می‌شوند و دسته دوم پیامک‌های تبلیغاتی ارسالی از طریق سیم‌کارت‌های شخصی است و بیش از 40هزار شماره سیمکارت در هر 3 اپراتور شخصی که پیامک‌های تبلیغاتی ارسال می‌کردند، تاکنون مسدود شده‌اند.

وی افزود: نمی‌توان پیش‌بینی کرد که پیامک‌های تبلیغاتی سیمکارت‎های شخصی صفر شوند، زیرا مسیرهای تبلیغاتی سایر شرکت‌ها آنقدر پرهزینه است که به مسیرهای ارزان‌قیمتی چون ارسال کردن پیامک‌های تبلیغاتی سوق پیدا کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.