سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل خبر داد:

بررسی نهایی جزئیات اساسنامه دانشگاه D۸ در همدان

قائم مقام وزیر علوم ازبررسی نهایی جزئیات اساسنامه دانشگاه D۸ با حضور نمایندگان رسمی ۸ کشور بزرگ اسلامی، روز دوشنبه در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر سالارآملی دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی این وزارت در این خصوص اظهار داشت: چارچوب این اساسنامه در نشست وزرای امورخارجه ۸ کشوربزرگ اسلامی که ماه گذشته در استانبول برگزار شد، به تصویب رسید.

وی افزود: بر این اساس، دانشگاه D8 در سال آتی میلادی با حضور دانشجویانی از کشورهای مسلمان در همدان آغاز به کار خواهد کرد.

دکتر سالارآملی گفت: تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی، انجام پروژه های مشترک و حضور استادان برجسته مسلمان از دیگر کشورها، از اهداف عملیاتی این دانشگاه می باشد و انتظار می رود با راه اندازی این دانشگاه، گردش علمی و ارتقای سطح کیفی کشورهای عضو و در مرحله بعدی جهان اسلام را شاهد باشیم.

اعضای D8 شامل: جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، مالزی، اندونزی، نیجریه، مصر و بنگلادش می باشند که جمعیت آن بالغ بر ۱ میلیارد نفر است و بیش از ۸۵ درصد تولیدات علمی جهان اسلام را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/د.ا

آغاز به کار دانشگاه D8در همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.