سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار بیله سوار؛

موانع اخذ مجوز محل دفع زباله رفع شود/جمع آوری پسماندهای نایلونی از مزارع دشت مغان

فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: متاسفانه در اخذ مجوز نهایی محل دفن زباله شهرستان بیله سوار برخی موانع وجود دارد که باید با همراهی نهادهای ذی‌ربط رفع گردد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن قبادی، فرماندار بیله سوار در جلسه کارگروه مدیریت پسماند با اشاره به محصولات زیر نایلونی کشت شده در شهرستان بیله سوار افزود: حدود 350هکتار از اراضی شهرستان به کشت صیفی جات از جمله هندوانه و گوجه فرنگی اختصاص یافته بود که در 8 مورد با توجه به عدم تعهدات کشاورزان صیفی جات نسبت به پاکسازی پسماند پلاستیک به مراجعه قضایی معرفی شده اند.

وی بیان کرد: بعد از برداشت محصول، کاه و کلش باقیمانده در مزارع نیز توسط کشاورزان سوزانده می شود که این عامل باعث خسارات به محیط زیست و خاک کشاورزی می شود که در این خصوص 40پرونده زیست محیطی تشکیل شده است و برای 6 نفر نیز از طریق مراجع قضایی محکومیت صادر شده است.

فرماندار بیله سوار با اشاره به اینکه تولید کنندگان و توزیع کنندگان سموم و کودهای کشاورزی مسئول ویژه مدیریت در این زمینه هستند عنوان کرد:نظارت و بازدیدهای مستمر در این زمینه به جد پیگیری می شود و با متخلفین برخورد خواهد شد.

قبادی اظهار کرد: آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی در حل تمامی مشکلات نقش ویژه و اساسی دارد، ما نیز به هیچ وجه نباید از ظرفیت فرهنگ‌سازی غافل شویم البته امیدواریم با همت مردم و همکاری کلیه ادارات و نهادهای دولتی شهرستان در حوزه مدیریت مناسب انواع پسماندها به‌زودی شاهد اخبار خوب باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضور سمن ها و سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست و طبیعت باید در شهرستان افزایش یابد عنوان کرد: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد (سمن) ، باعث ارتقای سلامت اجتماعی شده و بسیاری از مشکلات بهداشتی جامعه را کم می کند.

قبادی به حوزه مدیریت پسماندهای روستایی اشاره کرد و اظهار نمود: پاکسازی زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی پراکنده در حاشیه جاده‌های مواصلاتی شهرستان بخصوص در مسیر سه راه گوگ تپه به طرف روستای روح کندی و همچنین مسیر روستای بابک وضعیت مطلوبی ندارد که نیازمند پاکسازی و تنظیف است.

انتهای پیام/ح

اختصاصی 350 هکتار از اراضی بیله سوار به کشت صیفی جات

برچسب ها: پسماند ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.