سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درد و دل‌های نمایندگان دانشجویان دانشگاه‌ آزاد با طهرانچی در روز دانشجو

نمایندگان دانشجویان دانشگاه‌‌های آزاد از گروه‌های مختلف در جشن روز دانشجو به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد و معاونین رؤسای دانشگاه‌های واحد تهران در مجتمع دانشگاهی ولیعصر برگزار شد که نمایندگان دانشجویان از گروه‌های مختلف به سخنرانی پرداختند.

کریمی نماینده اردوهای جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم روز دانشجو گفت: پیشنهاد ما دانشجویان اردوهای جهادی این است که واحدی مرکزی به محوریت بسیج دانشجویی در دانشگاه ایجاد شود تا با تنظیم ساز و کاری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بتوانند حضور پررنگی در اردوهای جهادی داشته باشند.

وی ادامه داد: درخواست ما این است که مسئولان دانشگاه‌ها در کنار دانشجویان قرار گیرند و همراه دانشجویان به مردم در مناطق محروم خدمت کنند.

کریمی افزود: درخواست ما این است که کلینیک‌های درمانی دانشگاه آزاد در روزهای پنجشنبه و جمعه به محرومین که اردوگاه‌های جهادی شناسایی می‌کنند رایگان خدمت‌رسانی کنند.

فعالیت فرهنگی فکر را اصلاح می‌کند

در ادامه زهرا محمدرضایی نماینده اردوهای آموزشی، معرفتی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: فعالیت فرهنگی فکر را اصلاح می‌کند و درک عمیق مفاهیم فرهنگی هشیاری را بالا می‌برد و از رخنه فرهنگی جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در سال 96 اردوهای شمیم معرفت در تمام استان‌ها برگزار شد و طرح معرفت رضوی شکل گرفت و برگزاری آن نشان از اهمیت به حوزه فرهنگی است.

نماینده اردوهای آموزشی معرفتی دانشگاه آزاد ادامه داد: ما در این اردوهای فرهنگی متحد می‌شویم سنگری برای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم، اما متاسفانه یک مکان مناسب برای حضور آموزش‌ دیدگان این دوره‌های فرهنگی وجود ندارد.

محمدرضایی افزود: متاسفانه دانشجویان امروز با آموخته‌های مطهری بیگانه هستند اما با رفتار صادق هدایت و نیچه آشنایی کامل دارند.

نماینده اردوهای آموزشی معرفتی دانشگاه آزاد گفت: ما موظف هستیم بتوانیم قدرت و استدلال دانشجویان را بالا ببریم که اگر کسی نظر مخالف داشت، دانشجو توان استدلال داشته باشد.

وی تاکید کرد:‌ امیدواریم امکان استقرار قرارگاه‌های فرهنگی در هر استان فراهم شود تا امکان تبادلات فرهنگی وجود داشته باشد.

خطی که قلم دانشجو را می‌سازد، خط چمران‌هاست

در ادامه محمدجواد گودقانی که نماینده برگزاری کشوری نشریات دانشجویی بود، با بیان اینکه خطی که قلم دانشجو را می‌سازد خط چمران‌ها، یالانه‌ها و آوینی‌ها است، گفت: متاسفانه عده‌ای به دنبال منحرف کردن مسیر دانشجو هستند و برخی دانشجویان دانشگاه‌ آزاد را بازیچه قرار داده‌اند تا از منافع مالی آن بهره ببرند.

وی تصریح کرد: همین ها که دانشگاه آزاد را ملک شخصی و پدری خود می‌دانند قصد دارند اندیشه‌های سیاسی و فاسد غرب را جایگزین دغدغه دانشجوی انقلابی کنند.

دانشجویان دانشگاه آزاد 30 درصد دانشجویان اعزامی به راهیان نور را تشکیل می‌دهد

در ادامه قربانی نماینده اردو‌های راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بیش از دو دهه از شروع برگزاری اردوهای راهیان نور می‌گذرد و خوشبختانه امروز شاهد رشد کمی و کیفی این اردوها هستیم.

وی ادامه داد: 25 تا 30 درصد دانشجویان اعزامی راهیان نور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌دهند و امیدواریم در آینده این رقم افزایش پیدا کند.

قربانی با بیان پیشنهاد برگزاری اردوهای راهیان نور تخصصی گفت: پیشنهاد ما این است که اردوهای راهیان نور با توجه به مقاطع تحصیلی و رشته تخصصی برگزار شود، به عنوان مثال گروه‌های پزشکی از بیمارستان‌های صحرایی بازدید کنند و با شهدا و جانبازان این حوزه آشنا شوند.

وی ادامه داد: با شکل‌گیری جریان مقاومت اسلامی در دنیا دانشگاه آزاد این امکان را دارد که دانشجویان منتخب خود را به لبنان و اراک اعزام کند تا از فضای جریان‌های مردمی لبنان و عراق بازدید کنند و با جریان مقاومت اسلامی آشنا شوند.

اردوهای راهیان دریایی خلیج فارس پرخرج اما جذاب است

نماینده اردوهای راهیان نور در ادامه به اردوهای راهیان دریایی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: اردوهای راهیان دریایی خلیج فارس پرخرج اما جذاب است در این اردو بازدید از جزایر مرجانی و مناطق جنگی دریایی انجام می‌شود و می‌تواند فرصت مناسبی برای نخبگان دانشگاهی باشد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم دانشگاه آزاد از پایان‌نامه‌ها با موضوعات راهیان نور حمایت کند، گفت: افزون بر این پتانسیل در دانشگاه‌ آزاد وجود دارد که خاطرات جانبازان، یادگاران دفاع مقدس و دانشجویان در مناطق راهیان نور در قالب کتاب تدوین و چاپ شوند.

وی با اشاره به اردوی یک روزه استانی بازدید از مناطق تاریخی و فرهنگی گفت: اردوی راهیان بهشت یک اردوی یک روزه است که برای بازدید از مناطق تاریخی و فرهنگی استان‌ها برای دانشجویان برگزار می‌شود.

طرح حضور و خدمت در راهیان نور به عنوان مجازات جایگزین حبس به قوه قضاییه تحویل داده شد

نماینده اردوهای راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی که در رشته حقوق تحصیل می‌کند از طرح دانشجویان دانشگاه آزاد برای شرکت در اردوهای راهیان نور و خدمت به شرکت‌کنندگان به عنوان مجازات جایگزین حبس خبر داد و گفت: طرح حضور و خدمت در راهیان نور به عنوان مجازات جایگزین حبس به قوه قضاییه تحویل داده شده است که امیدواریم این طرح به نتیجه برسد.

وی در پایان سخنان خود به بحث مدیران و سلبریتی‌های دو تابعیتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز شاهد حضور مدیران دو تابعیتی و هدیه سلبریتی‌ها به فرزندان خود با عنوان تولد در کشور دیگر روبرو هستیم و امیدواریم مسئولان به فرزندان خود به جای سفر به خارج، خدمت به محرومین و میهن را آموزش دهند.چ

چالش‌های مهم دانشگاه آزاد در حوزه علم و فناوری

در ادامه بادی نماینده انجمن علمی دانشجویان به مباحث مربوط به علم و فناوری پرداخت و گفت: یکی از چالش‌های مهم دانشگاه آزاد در حوزه علم و فناوری، نبود مهارت برای دانشجویان است، این در حالی بوده که در دانشگاه نسل سوم کارآفرینی در محوریت قرار دارد همانطور که می‌بینیم فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی به دلیل اینکه به طور مستمر کارورزی می‌گذراننداز فضای اشتغال کمتر مشکل دارند.

امکانات پیام رسان بومی دانشگاه آزاد

در ادامه مراسم بادی به عنوان نماینده نخبگان دانشگاهی درباره پیام‌رسان بومی دانشگاه‌ آزاد امروز رونمایی شد، سخن گفت و افزود: این پیام رسان با قابلیت ارسال پیام‌های صوتی، تصویری و متنی امکانات تراکنش مالی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد و دانشجویان در پیام‌رسان دانشگاه آزاد می‌توانند وضعیت تحصیلی خود را مشاهده کنند.

وی افزود: در این نرم‌افزار امکان درخواست‌های دانشجویی، تسویه شهریه، ثبت نمره از سوی اساتید و اعتراض دانشجو وجود دارد همچنین مقالات کتاب‌خانه‌های بین‌المللی در دسترس دانشجویان قرار دارد.

بادی افزود: دانشجویان به کمک این پیام رسان می‌توانند به صورت مجازی در کلاس‌ها شرکت کنند و در برنامه‌های فرهنگی و علمی دانشگاه نقش داشته باشند. افزون بر این محصولات دانش بنیان دانشگاه در این پیام رسان بومی و دانش بنیان دانشجویان دانشگاه در این پیام‌رسان عرضه می‌شود و کارکنان می‌توانند فیش حقوقی خود را در این پیام رسان مشاهده کنند.

وی یادآوری کرد: این پیام رسان امروز در فاز نخست در درون دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود و تا کنون 90 هزار کاربر از نخبگان دانشگاه آزاد از این پیام رسان استفاده می‌کنند و در فاز دوم کاربران عمومی امکان استفاده از این پیام رسان را خواهند داشت.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.