زمانی که شرکت HMD حق انحصاری استفاده از برند نوکیا را از مایکروسافت خریداری کرد، با ارائه گوشی نوکیا 6 نام خود را به عنوان رقیبی جدید که درصدد احیای برند قدیمی است، در بازارهای تجاری جهان مطرح ساخت. شرکت HMD در 1 دسامبر سال 2016 در کشور فلاند تاسیس شد. آمار بالای فروش این شرکت نوپا نشانگر درک عمیق متخصصان و مهندسان شرکت HMD از نیازهای کاربران در سراسر جهان است.
محبوبترین گوشیها در جهان معمولاً بین 300 الی 400 یورو ارزش دارند. نوکیا 6.1 بیشترین آمار فروش شرکت HMD را از آن خود کرده بود، البته تا قبل از به بازار آمدن نوکیا 7 پلاس که گوی فروش را در بازارهای جهانی ربود. شایان ذکر است گوشی نوکیا 3.1 نیز با آمار فروش نسبتاً خوب به ویژه در آلمان از رتبه فروش مناسبی در بین گوشیهای نوکیا برخوردار است.
با وجود رقابت شدید غولهای تکنولوژی جهان برای تصاحب بازارهای فروش، شرکت HMD برای حفظ روند صعودی خود نیاز به ارائه پرچمداری هوشمند با امکانات ویژه دارد. عدم رضایت مشتریان و مالکان شرکت HMD از گوشی نوکیا 8 نوعی شکست برای این شرکت بود. با اینکه کارشناسان شرکت HMD پیشبینیهای نه چندان بدی برای فروش نوکیا 8 نکرده بودند اما آمار فروش این گوشی تاکنون عدم استقبال مناسب مشتریان در سراسر جهان را نشان میدهد.
حال علاقمندان به تکنولوژی و طرفداران گوشیهای نوکیا منتظر هستند تا ببینند نوکیا 9 چگونه کاربران را راضی خواهد کرد. تا این لحظه هنوز آمار و اطلاعاتی از جانب HMD در مورد نوکیا منتشر نشده است. HMD اذعان کرده تاکنون موفقیتهای زیادی را از جانب طرفداران خود به دست آورده و به همین دلیل همواره به دنبال ساخت و تولید تلفن همراهی با کیفیت بالا و در عین حال حفظ اصالت نوکیا است.
یکی از مشکلات شرکت HMD در مسیر طراحی و تولید گوشیای با کیفیت بالا، میانگین سنی مشتریان نوکیا است. طبق آمارها بیش از 80 درصد مشتریان نوکیا را افراد 35 سال به بالا تشکیل میدهند و به همین دلیل شرکت HMD باید برای حفظ مشتریان خود گوشیهایی با حفظ ارزشهای اصیل نوکیا تولید کند.
بیشتر بخوانید: نوکیا 8.1، محصول میانرده HMD Global معرفی شد +تصاویر
انتهای پیام/