سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان میزبان برگزاری دومین جشنواره ترنم فتح

‌ مرحله استانی دومین جشنواره ترنم فتح با عنوان «تجلی حماسه‌های دفاع مقدس» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امين لطفی‌شهپر، مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به جشنواره ترنم فتح در استان اشاره کرد و افزود:این برنامه با حضور گروه‌های موزیک پادگان ‌شهید قهرمان و پایگاه شهید نوژه و داوری محمد نصرتی، شهرام خوش‌ صفت و محمود قادری شنبه 17 آذر ساعت 10 در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش جنبی بهترین نوازنده معرفی خواهد شد، ادامه داد: اجرای بی‌نقص یگان‌های موزیک، کوک بودن سازها، ارکستراسیون و سازبندی، رهبری موزیک و انضباط نوازندگان از مهمترین معیارهای داوری این جشنواره خواهد بود.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به توجه بیشتر گروه‌ها، اشاره کرد و افزود: گروه‌های نظامی از گذشته تا کنون حس وطن‌پرستی را در مردم فعال کرده و به علت خاص بودن سازها و اجرا در مراسم‌های مختلف، فشار زیادی را بر جسم و روح و روان خود تحمل کرده‌اند که در ظاهر آشکار نبوده و مردم فقط آراسته بودن و نظم و موسیقی این گروه‌ها را دیده‌اند.

لطفی سپهر با اشاره به اینکه تنها یک گروه از استان همدان به مرحله منطقه‌ای، راه یافتند، ادامه داد: استان همدان میزبان مرحله منطقه‌ای جشنواره ترنم فتح یگان‌های موزیک منطقه در دی‌ ماه سالجاری خواهد بود.

وی افزود: از تیپ و سپاه استان و همچنین نیروی انتظامی استان، انتظار حضور و ایفای نقش پررنگی را داشتیم در حالیکه هیچ گروه و نماینده‌ای از آنها به این جشنواره اعزام نشده است.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، شناخت، توانمندسازی، ظرفیت‌سازی، سنجش و کشف استعدادهای موزیک نیروهای مسلح استان است.

انتهای پیام/ب

برگزاری جشنواره ترنم فتح در همدان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.